عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۰۴۳
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
پوستر جشنواره سراسری تصویرسازی آیات در نشست خبری این دوره از جشنواره رونمایی شد.
عقیق:نشست خبری جشنواره سراسری تصویرسازی آیات و رونمایی از پوستر اين جشنواره با حضور اصغر امیرنیا مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج، علی تن معاون جشنوارها و نمایشگاهها، عبادی دبیر و مدیرکل استان همدان و نصیر بشیری دبیر هنری جشنواره شنبه ۲۶ اسفند در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای اين نشست اصغر امیرنیا مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج گفت: تصويرسازی كه در قرآن در ماجراهای مختلف رخ می دهد در هيچ جا ديده نمی شود و اين تصويرسازی برای همه اعصار قابل تصور است. خداوند در قرآن هم اعلام می كنند که داستان های قرآنی برای هيچ قرون و جامعه جغرافيايی خاصی نيست و همه انسان ها در هر زمان و مكانی می توانند از آن بهره ببرند.

 وی ادامه داد: جشنواره آيات تصويرسازی يكی از يازده جشنواره سال ٩٦ بود كه برنامه ريزی در خصوص آن انجام شد و با توجه به برخی مسائل از جمله بدعهدی در بحث برجام، گاهی فروش و برنامه ريزی در اين خصوص محقق نشد؛ زيرا ما هم زير مجموعه دولت هستيم و ما هم از اين اتفاقات تاثير می پذيريم.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج اظهار داشت:  به خاطر این بدعهدی نتوانستيم بسياری از آثار را دريافت يا بسياری از آثار را به فروش برسانيم، اما بيشتر برنامه های ما عملياتی شد و خوشبختانه در سال ٩٧ اختتاميه اين جشنواره برگزار می شود.

وی در خصوص جشنواره های سال ٩٦  نيز بیان کرد: در ٢٠ اسفندماه سال ٩٦  جشنواره داستان نويسی  را در جنوب كرمان برگزار کردیم. جشنواره شعر استان لرستان، نقاشی استان گلستان، آواها و نغمات استان آذربايجان شرقی، فيلم استان بوشهر و همچنين در سال آينده نقاشی و خط در استان يزد، پوستر در زنجان، تئاتر در فارس، خوشنويسی در خراسان رضوی و تصويرسازی در همدان را خواهیم داشت.

امیرنیا درخصوص جشنواره کاریکاتور عنوان کرد: يكی از برنامه های كه ما می خواستیم به صورت بين المللی برگزار شود، جشنواره كاريكاتور بود. هدف ما اين بود كه ما فقط سياستگذاری را داشته باشيم. به همین خاطر كار عملياتی آن به خانه كاريكاتور واگذار شد.

وی افزود: نقش مهم رسانه را نبايد كنار گذاشت. ما در قالب فيلم، شعر، داستان و تصويرسازی سعی كرديم جنبه های مختلف قرآن را به تصوير بكشيم، اما انتظار داريم رسانه ها اين موضوع را اطلاع رسانی کنند و همچنين از همه هنرمندان در خواست می کنیم در اين عرصه حضور پيدا كنند و با اين كار درگير باشند.

در ادامه مراسم، فاضل عبادی مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: ما به نحوی میزبان جشنواره دوسالانه آیات مصور هستیم. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در برنامه ریزی های فرهنگی در زمان دولت دوازدهم سه محور را برای فعاليت درنظر گرفته است. همدان يك شهر فرهنگی کشور است و مردم آن هميشه در صحنه حضور داشته اند. حضور مفاخر و هنرمندان يكی از امتيازات استان همدان است و به همين منظور از سال ٩٤ كار فرهنگی و نامگذاری به اسم شخصيت های فرهنگی اين استان آغاز شد. برنامه های متنوعی به ویژه در حوزه دین طراحی کرده ایم؛ علاوه بر اینکه برای این شخصیت ها و بزرگان همایش های مختلف طراحی و تلاش شده میراث این بزرگان به نسل جوان معرفی شود و با هدف تقویت معرفت دینی و شناساندن بزرگان فرهنگ دانش به نسل جوان برنامه متنوعی داشته باشیم.

عبادی ادامه داد: جشنواره دو سالانه آيات نيز در استان همدان برگزار می شود و ميزبان كارهای فرهنگی و هنری در این استان هستیم. تقويت تشكل های قرآنی نيز در اولويت ما است و از طرفی تلاش کردیم در مناطق كم برخوردار كارهای قرآنی انجام بدهيم تا اين مناطق نيز بی بهره از مسائل قرآنی و دينی نباشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان عنوان کرد: قرار است عدالت فرهنگی نيز رخ دهد؛ به اين معنا كه علاوه بر استان همدان، در شهرستان های اطراف و حتی روستاها نيز نمايشگاه و جشنواره  برگزار کنیم.

 بنابر این گزارش، بصیر بشيری دبير هنری جشنواره آیات نیز گفت: ما تلاش داشتیم از افرادی كه در موسسات و آموزشگاه های هنری كار هنری می كنند، برای تيم داوری استفاده كرديم. حوزه ارسال آثار امسال گسترده تر شده است. بنابراين فراخوان به دو بخش روايی و غير روايی و برای گروه سنی كودك و نوجوان، جوان و ميانسال به صورت محدودتر تقسيم می شود.

وی افزود: امسال جشنواره با نشاط و شادابی برگزار می شود. باتوجه به رايزنی ها سعی كرديم برای داوری از هر قشری يك نماينده داشته باشيم. ارسال آثار به صورت ديجيتال خواهد بود و هنرمند آثار خود را به صورت فايلی که در فراخوان اعلام شده ارسال می كند و ما همان آثار منتخب را چاپ می كنيم.

گفتنی است؛ زمان ارسال آثار به جشنواره سراسری تصویرسازی آیات تا پایان ماه رمضان است و اختتامیه آن در تیرماه ۹۷ برگزار خواهد شد.



منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین