عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۰۲۲
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
کارشناس مهدویت:
یکی از کارشناسان دینی گفت: امام زمان(عج) برای هدایت جامعه بشری ظهور می‌کنند به همین علت بعد از ظهور هر فرد می‌تواند توبه کند و شیعه واقعی امام عصر(عج) شود.
عقیق:حجت‌الاسلام‌  جعفری شامگاه امروز در نشست دینی زمزم معرفت که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به نشانه‌های ظهور امام زمان(عج) اظهار کرد: هیچ زمانی برای ظهور ایشان تعیین نشده است اما نزدیکی ظهور امام عصر(عج) نشانه‌های مشخصی دارد.

وی اضافه کرد: قیام صوفیانی از شام به‌عنوان مخالف امام زمان(عج) و یمانی از یمن به‌عنوان طرفدار امام زمان(عج) به‌صورت هم‌زمان به‌عنوان یکی از نشانه‌های ظهور است هرچند از قیام خراسانی نیز به‌عنوان یک نشانی غیرحتمی یاد شده است که هم‌زمان با قیام‌های صوفیانی و یمانی رخ می‌دهد.

این کارشناس دینی حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها از فریاد آسمانی جبرئیل در شب 23 ماه رمضان برای معرفی امام زمان(عج) به‌عنوان یکی از نشانه‌های ظهور یادکرد و گفت: در هر نقطه‌ای از دنیا نام امام زمان(عج) شنیده می‌شود تا همگان متوجه شوند که قیام حضرت آغاز شده است.

وی یادآور شد: یکی از لشکرهای صوفیانی در مسیر مکه و مدینه در صحرایی فرو می‌رود و نیروهای این لشکر صوفیانی جان خود را از دست می‌دهند، این مورد نیز یکی دیگر از نشانه‌های ظهور امام زمان(عج) است.

حجت‌الاسلام‌ جعفری از قتل نفس زکیه به‌عنوان یکی دیگر از نشانه‌های ظهور نام برد و ادامه داد: امام زمان(عج) 15 روز قبل از ظهور جوانی از اولاد امام حسن علیه‌السلام را به‌عنوان نماینده خود به مکه می‌فرستد اما اهالی مکه او را در مسجدالحرام می‌کشند درحالی‌که این فرد گناهی ندارد و از او به‌عنوان نفس زکیه یاد شده است.

وی با بیان اینکه امام زمان(عج) در هنگام ظهور در کنار کعبه می‌ایستند و قیام خود را آغاز می‌کنند، گفت: ایشان برای هدایت جامعه بشری ظهور می‌کنند به همین علت بعد از ظهور هر فرد می‌تواند توبه کند و شیعه واقعی امام عصر(عج) شود.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با تأکید بر اینکه امام زمان(عج) دین حقیقی را به ناصبی‌ها و دشمنان اهل‌بیت(ع) نیز ارائه می‌دهند گفت: ایشان به دنبال کشتن افراد نیستند؛ اما اگر فردی مسلحانه مقابل حضرت ایستادگی کند سزاوار مرگ خواهد بود.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین