عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۹۹۹
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴
قائم مقام معاون تهذبب حوزه های علمیه:
بدون سیره اهل بیت(ع) هیچ فعالیتی اثربخش نخواهد بود. اگر قصد داریم جوانان را هدایت و جذب دین کنیم، باید به منبع عظیم وحیانی تکیه کنیم.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین همتیان امروز در هم اندیشی معاونین تهذیب مدارس علمیه قم که در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، نقش معاونان تهذیب را در شرایط کنونی بسیار سنگین دانست و گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که جامعه با انواع هجمه و آسیب ها مواجه است.

  قائم مقام معاون تهذبب حوزه های علمیه افزود: با وجود هجمه و آسیب ها، رسالت حوزویان برای ترویج دین و ارزشهای دینی بسیار سنگین تر از گذشته است.

وی عنوان کرد: امروزی در شرایطی قرار داریم که دشمن، برای تخریب و نفوذ در حوزه همه تلاش های خود را به کار گرفتند و دائم در صدد هستند، جایگاه حوزه و روحانیت را تخریب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان گفت: اکنون معاندین فهمیدند که برای از بین دین و اسلام ناب، نباید سراغ مردم رفت، بلکه مهمترین پایگاه حوزه است و برای همین برای آسیب رساندن به حوزه اتاق های فکر متعددی را شکل دادند.

قائم مقام معاون تهذبب حوزه های علمیه افزود: اگر حوزه آسیب ببیند، از انقلاب و اسلام اثری باقی نمی ماند.

وی عنوان کرد: اگر قرار است با دارایی و توانمندی های خود در جامعه تحول و تغییر حاصل کنیم باید بدانیم، این مسیر اشتباه است. بهترین راه تحول و تغییر تربیت و اخلاق سیره و روش اهل بیت(ع) در زندگی است که از جمله آن نماز اول وقت، غذای پاک و نماز شب و دین داری است.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان گفت: بدون سیره اهل بیت(ع) هیچ فعالیتی اثربخش نخواهد بود. اگر قصد داریم جوانان را هدایت و جذب دین کنیم، باید به منبع عظیم وحیانی تکیه کنیم.

  قائم مقام معاون تهذبب حوزه های علمیه افزود: برای اثر بخشی بیشتر باید برای نماز اول وقت، ارزش دو چندان قائل باشیم. امیرالمؤمنین(ع) فریاد می زند« ای مردم نسبت به نماز متعهد و پایبند به نماز اول وقت باشید.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از مسائل تربیتی توجه به اقامه نماز جماعت است. باید این نوع مسائل پررنگ باشد.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان گفت: نکته دیگر توجه به مباحث اعتقادی، آداب برخورد با مردم، والدین، غذا و پوشیدن است. توجه به این مسائل بسیار ضروری است.

  قائم مقام معاون تهذبب حوزه های علمیه با بیان اینکه امروز با وجود همه نوع آسیب و هجمه ها، نیازمند نظارت بیشتر از سوی معاونین تهذیب مدارس علمیه هستیم، گفت: اگر نظارت باشد نباید شاهد مشکلی باشیم. در هر جا معاونین نظارت کردند، برکات زیادی داشته است.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین