عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۹۹۰
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۳
رئیس فدراسیون ووشو:
رئیس فدراسیون ووشو با بیان اینکه دیگر دغدغه موضوع حجاب بانوان ایرانی در مسابقات رسمی وجود ندارد، گفت: موفقیت بزرگی برای ووشو ایران است که توانستیم حجاب بانوان ایرانی در بخش تالو و ساندا را در کتاب قوانین فدراسیون جهانی ثبت کنیم.
عقیق:مهدی علی‌نژاد در مجمع انتخابات هیات ووشوی قم اظهار کرد: ووشوی کشور با سرعت در حال پیشرفت است اما قم کمی از این پیشرفت عقب مانده است.

وی خطاب به اعضای مجمع، کاندیداها و نماینده داوران، مربیان، ورزشکاران، باشگاه‌ها و دیگر اعضای این رشته ورزشی تصریح کرد: امیدوارم اختلافات را کنار بگذارید و کار را با سرعت پیش‌ببرید تا عقب‌ماندگی قم از ووشو کشور جبران شود، زیرا چنانچه ظرفیت‌های هر یک از شما در کنار هم قرار نگیرد در این زمینه موفق نمی‌شوید.

رئیس فدراسیون ووشو با بیان اینکه سال 1397 برای این رشته سالی بسیار مهم است، ابراز کرد: در این سال بازی‌های آسیایی را به عنوان پرمخاطب‌ترین رویداد ورزشی کشور پیش‌رو داریم و با توجه به اینکه اندونزی به عنوان میزبان در انتخاب رشته‌ها و ورود چند رشته جدید اقدام کرده، کار برای کسب مدال بسیار سخت است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه اندونزی در انتخاب رشته‌ها دخیل است وزن منهای 75 کیلوگرم را از دست داده‌ایم در حالی که در سال 2010 بازی‌های آسیایی در این رشته طلا گرفتیم، در سال 2014 فینالیست داشتیم و در این وزن قهرمان مسابقات جهانی داریم، اما سعی خواهیم کرد در چهار وزن آقایان و دو وزن بانوان و همچنین قسمت تالو بهترین نتایج را در این دوره از بازی‌های آسیایی کسب کنیم.

علی‌نژاد عنوان کرد: اهمیت و جایگاه ووشو ایران آنقدر بالا است که اندونزی به عنوان میزبان بازی‌های آسیایی 2018 به جای انتخاب چین، از ایران با هزینه خود درخواست برگزاری یک اردوی یک‌ماهه در ایران کرده است و این برای خانواده بزرگ ووشو یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: دیگر موفقیت بزرگ برای ووشو ایران این است که در سال قبل توانستیم حجاب در بخش تالو را در کتاب قوانین فدراسیون جهانی ثبت کنیم و امسال نیز در جلسه کمیته فنی فدراسیون جهانی ووشو خوشبختانه حجاب در قسمت ساندا نیز در کتاب قوانین این فدراسیون به ثبت رسید و چنانچه در سال‌های بعد ما در این فدراسیون نباشیم اما دیگر دغدغه موضوع حجاب بانوان ایرانی در مسابقات رسمی وجود ندارد و این ارزش زیادی دارد.

رئیس فدراسیون ووشو در ادامه با بیان اینکه جمعیت ورزشکار سازمان‌یافته ووشو قم اندک است، افزود: برگزاری اردوهای منظم در این رشته اهمیت زیادی دارد، رقابت‌های قهرمانی استان باید فعال شود و انتخاب بهترین‌ها بدون جهت‌گیری داوری و سایر مسائل به بهترین شکل صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: وضعیت قم در رشته تالو خوب نیست و اساتید و مربیان این رشته باید موضوع تالو را جدی‌ بگیرند، در واقع قم در تالو فعال نیست، لیگ‌های کشوری هم اهمیت بسیار زیادی دارد ولی در لیگ ما جای استان قم با وجود فاصله نزدیک با تهران خالی است، در حالی که از بندرعباس و زاهدان تیم‌ها به تهران می‌آیند اما از قم تیمی نداریم.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین