عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۹۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
ما در این ایام باید به تفریح سالم و تفریحی که شایسته شخصیت انسان است، بپردازیم؛ چراکه تفریح سالم بازدهی انسان را بالا برده و روح انسان را تازه می کند.
عقیق:حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به موضوع عید نوروز اشاره کردند و گفتند: عید دارای فرصت ها و آسیب هایی است؛ چه کنیم از فرصت ها استفاده و از آسیب ها دور باشیم؟ نظافت منازل، کمک به نیازمندان، تفریح سالم، زیارت امامزادگان، دید و بازدیدهایی که سبب کنار گذاشته کینه ها می شود و ... از جمله فرصت هایی است که در عید وجود دارد.

ایشان اظهار داشتند: ما در این ایام باید به تفریح سالم و تفریحی که شایسته شخصیت انسان است، بپردازیم؛ چراکه تفریح سالم بازدهی انسان را بالا برده و روح انسان را تازه می کند.

این مرجع تقلید به آسیب ها نیز اشاره کردند و ابراز داشتند: تصادفات جاده ای یکی از آسیب های این ایام است که بیشترین علت این حوادث، مرتبط با خود راننده هاست که بر اثر خواب آلودگی، سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و ... اتفاق می افتد.

این استاد برجسته حوزه خاطرنشان ساختند: چشم و هم چشمی ها آسیب دیگر این ایام است که سبب عقده برای برخی از افراد خواهد شد؛ همچنین آلوده شدن تفریحات به خلاف شرع ها همچون اختلاط ها، بدحجابی ها، مصرف مواد مخدر و ... از دیگر آسیب هاست که باید مراقب بود.

این مفسر قرآن کریم تصریح کردند: آسیب رساندن به محیط زیست هم از دیگر آسیب های موجود در این ایام است؛ باید مراقبت کرد تا مشکلی برای جنگل ها و ... پیش نیاید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشتند: باید از فرصت های موجود استفاده کرده و از آسیب هایی که وجود دارد بپرهیزیم و نشر دهیم تا سال خوبی داشته باشیم.

ایشان اظهار داشتند: روز عید امسال هم با شهادت امام هادی(ع) مصادف است که البته با دیدوبازدیدها منافاتی ندارد؛ اما شادی هایی که با مسئله شهادت منافات دارد، انجام نشود.

این مرجع تقلید در بخش دیگر از سخنان خود به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) اشاره کردند و گفتند: پیامبر(ص) فرمودند: «ألا أخبرکم بمن یحرم علیه النّار غدا؟ على کلّ هین لین قریب سهل./ می خواهید شما را خبر دهم که فردا آتش بر چه کس حرام است؟ هر کس که ملایم و نرم و زودجوش و آسان گیر باشد».

این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان ساختند: اخیرا شنیدیم که بیشترین امراض بر اثر استرس هاست و ما با عمل به این روایت می توانیم استرس را از خود دور ساخته و انواع بیماری ها را از خود دور نماییم.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین