عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۹۳۵
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در نشست خبری ظهر امروز خود برنامه‌های اعتکاف سال آتی را اعلام کرد.
عقیق:نشست خبری اعتکاف 1439 هجری با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسین روحانی نژاد معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و اصحاب رسانه صبح امروز دوشنبه 21 اسفند ماه در سالن اجتماعات ساختمان نواب سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
در این نشست حجت الاسلام روحانی نژاد با اشاره به اینکه اعتکاف یکی از سنت های اسلام است، بیان داشت: پیامبر و ایمه معصومین تاکیدات زیادی به اعتکاف داشتند و سابقه آن به ادیان ما قبل اسلام هم بر می گردد.
وی افزود: ماهیت انقلاب اسلامی به اعتکاف توجه شده است و یکی از رویش های انقلاب محسوب می شود.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغان اسلامی اظهار داشت: از 2 دهه قبل که در آغاز  تعداد چند هزار نفر بود در سال 96 به 770 هزار و 917 نفر رسید که نسبت به سال 95، 21 هزار نفر افزایش داشتیم.

روحانی‌نژاد افزود: با توجه به اجازه مراجع در سال 96، 6 هزار و 133 مسجد اعتکاف برگزار شد. بیش از 70 جوانان جمعیت اعتکاف را تشکیل می دهتد.

وی افزود: در سال 96 با توجه به اینکه 60 درصد جمعیت را بانوان شامل می شوند 8 درصد حضور راکاهش شاهد بودیم اما حضور آقایان 26 درصد افزایش داشته است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: 213 هزار و 488 نفر از معتکفین سال 96 روستایی و 557 هزار و 429 شهری بودند و حضور دانشجویان از طلاب در سراسر کشور بیشتر بوده است.

وی افزود: 193 هزار و 328 نفر سال اولی، 192 هزار و 192 نفر  سال دومی و 232 هزار و 642 نفر بیشتر از بار سوم در مراسم اعتکاف شرکت کردند .

روحانی‌نژاد گفت: هزینه های اعتکاف از سوی مردم و معتکفین تامین می شود و هیچ گونه کمک دولتی نشده است اما از خیران درخواست داریم از طریق نذورات و وقف و اطعام بخشی از هزینه های معتکفین را کاهش بدهند.
بحث های امنیتی، اورژانس و بهداشت و فرهنگی لحاظ خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در نهایت گفت: از شهدای مدافعان حرم در سالروز وفات عقیله بنی‌هاشم تجلیل خواهد شد و همچنین به مسئولین اعتکاف اعلام کردیم از تراکم برنامه‌ها در حین انجام مراسم خودداری شود تا خلوت معتکفین بر هم نخورد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین