عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۹۳۳
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر:
شیخ محیی الدین عفیفی گفت: تکفیر مسلمانان حکمی شرعی است که هیچ فرد و نهادی حتی شیخ الازهر زمام آن را به دست ندارد و البته تکفیر شرایطی دارد که به محض اختلاف نظر مذهبی با کسی نمی توان او را تکفیر کرد و ما نیز وارد این وادی نمی‌شویم، زیرا امری خطرناک است.
عقیق: روز گذشته کارگروه مبارزه با اندیشه تروریستی توسط وزارت دادگستری مصر برگزار شد.

شیخ محیی الدین عفیفی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر که به نمایندگی از مشیخه الازهر در این نشست شرکت کرده بود، گفت: هیئت علمای بزرگ الازهر اعلام کرده است که داعش و سایر سازمان های تروریستی نماینده اسلام نیستند و خارج از اسلام هستند و هیچ ارتباطی با اسلام ندارند.

وی افزود: هیئت علمای بزرگ الازهر تاکید کرده اند که داعش را به هیچ وجه نمی‌توان حکومت اسلامی دانست و شیخ الازهر نیز تاکید کرده است که الازهر در کنار حکومت مصر و در برابر تروریسم ایستاده است.

عفیفی ادامه داد: الازهر تاکید دارد که جنایت های داعش به گونه ای است که باید با قاطعیت در مقابل آن بایستیم و الازهر نیز به دنبال یافتن راه های جدید و اصلاح متون درسی خود برای مبارزه با تروریسم است و گام هایی را نیز در این زمینه برداشته است و مقررات و برنامه درسی خود را اصلاح کرده است و اکنون در دانشگاه ها و مراکز وابسته به الازهر دانشجویان با مفاهیم غلط و انحرافی درباره اسلام آشنا می شوند تا در دام گروه های انحرافی گرفتار نشوند.

وی افزود: در زمینه اهتمام به واعظان و سخنرانان دینی نیز الازهر به آنها آموزش های جدید ارائه می دهد تا برای مبارزه با اندیشه وهابی آماده شوند.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر گفت: تکفیر مسلمانان حکمی شرعی است که هیچ فرد و نهادی حتی شیخ الازهر زمام آن را به دست ندارد و البته تکفیر شرایطی دارد که به محض اختلاف نظر مذهبی با کسی نمی توان او را تکفیر کرد و ما نیز وارد این وادی نمی‌شویم، زیرا امری خطرناک است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: نصوص شرعی را نمی توان منحصر به عصر و دوره و اشخاص گذشته دانست، زیرا فقه اسلامی در هر فضائی قابل تطبیق است و فتوایی که در زمان معین برای شخص معین صادر شده در زمان شرایط دیگر ممکن است تغییر کند و این نشانه پویایی فقه است.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین