عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۹۲۰
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۱
حجت‌الاسلام مهدوی موضوع اصلیِ سبک زندگی فاطمی(س) را عشق به خداوند متعال، قناعت و معادباوری معرفی کرد و افزود: اگر آموزه‌های دین به درستی مورد مطالعه قرار گیرد، به الگوی رفتاریِ مناسبی دست خواهیم یافت.
عقیق:حجت‌الاسلام سعید مهدوی کنی، رئیس دانشگاه امام صادق(ع) در آئین اختتامیه اولین جشنواره کتاب سال سبک زندگی که امروز با حضور حجت‌الاسلام سعید مهدوی کنی رئیس دانشگاه امام صادق(ع) و جمعی از نویسندگان و پژوهشگران در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد، با تبریک ایام ولادت حضرت زهرا(س) گفت: سوره انسان بیانگر سبک زندگی فاطمی(س) است. خداوند در این سوره با ماجرایی اشاره می‌کند که طی آن به پنج تن آل‌عبا(ع) نان و خوراک مربوط به افطاری خویش را به مسکین و یتیم و اسیر می‌دهند. «وَ یُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْكِینًا وَیَتِیمًا وَأَسِیرًا؛ و طعام را در حالی که خود دوستش دارند به مسکین و یتیم و اسیر می خورانند».

وی با اشاره به اینکه محور سبک زندگی فاطمه(س) بر پایه خداباوری و معاد بود، افزود: در آیات بعد خداوند از زبان این بزرگواران می‌فرماید:‌ «إِنَّمَا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِیدُ مِنكُمْ جَزَاء وَلَا شُكُورًا؛ إِنَّا نَخَافُ مِن رَّبِّنَا یَوْمًا عَبُوسًا قَمْطَرِیرًا؛ جز این نیست که شما را برای خدا اطعام می کنیم و از شما نه پاداشی می خواهیم نه سپاسی؛ ما از پروردگار خود می ترسیم، در روزی که آن روز عبوس و سخت و هولناک است». لذا ارزش انفاق و در کل عملکرد این بزرگواران پیوند به یک باور مستحکم دارد که همان توحید و معاد است.

حجت‌الاسلام مهدوی موضوع اصلیِ سبک زندگی فاطمی(س) در این آیات را عشق به خداوند متعال، قناعت و معادباوری معرفی کرد و افزود: اگر آموزه‌های دین به درستی مورد مطالعه قرار گیرد، به الگوی رفتاریِ مناسبی دست خواهیم یافت.

رئیس شورای علمی این جشنواره یکی از دستاوردهای جشنواره کتاب سال درس زندگی را پیوندِ عملیِ حوزه و دانشگاه معرفی کرد و افزود: این جشنواره فرصت مطالعاتِ کاربردی مناسبی در مسأله سبک زندگی ایرانی اسلامی در سطح حوزه و دانشگاه ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام مهدوی کنی با اشاره به اینکه سبک زندگی اساساً یک مقوله نوآورانه و وابسته به خلق، ذوق و تلاش و اراده انسانی است، افزود: این جشنواره عرصه خوبی برای خلق نوآوری‌های فراهم می‌کند که امیداوریم با ورود به عرصه‌های هنری، ادبی و ... بتوانیم فضای کمّی و کیفی جشنواره را گسترش دهیم تا در برنامه‌های بعدی شاهد گسترش مخاطبان، شرکت‌کنندگان و موضوعات متنوع باشیم.

بر پایه این گزارش، آئین اختتامیه اولین جشنواره کتاب سال سبک زندگی با معرفی افراد و نهادها و انتشارات برگزیده، به کار خود پایان داد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین