عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۹۱۸
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
پس از گذراندن یک دوره نقاهت
آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری پس از گذراندن یک دوره نقاهت دعوت حق را لبیک گفت.
عقیق:آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری پس از گذراندن یک دوره نقاهت دار فانی را وداع گفت.

برپایه این خبر برای بزرگداشت این عالم ربانی هم در تهران و هم قم مراسمی برگزار می‌شود که زمان و مکان دقیق آن متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آیت‌ الله نصرالله شاه‌آبادی، فرزند آیت‌ الله محمدعلی شاه‌آبادی در سال 1310 در قم متولد شد و در سال‌های کودکی به تهران مهاجرت کرد.

تحصیلات خود را در تهران آغاز کرد و در سال 1329 برای ادامۀ تحصیلات عازم نجف شد. در نجف از درس بزرگان حوزه از جمله آیت‌الله خوئی و آیت الله سید عبدالهادی شیرازی بهره برد.

در سال 1349 ش، به دعوت مرحوم حجت‌‌السلام والمسلمین آقای حاج میرزا مهدی پویا - روحانی برجسته و مشهور کراچی - رهسپار پاکستان شد و مورد استقبال فراوان روحانیان و تجار و شیعیان پاکستان قرار گرفت و همراه با حجج اسلام آقایان: حاج شیخ علی اسلامی، حاج شیخ محمد سلطانی، حاج سید محمد مختاری سبزواری به تأسیس مدرسه علمیه و تربیت طلاب پرداخت، اما با گذشت 3 ماه و نیم از توقفش به علت ابتلاء به بیماری مالاریا، به تهران بازگشت (تا دورة درمان را سپری سازد) اما با ممنوع‌الخروجی خویش مواجه گشت (که تا سال 1357 ادامه یافت) و مراجعت به پاکستان و نجف اشرف منتفی شد.

پس از گذشت سه ماه از توقفش در پاکستان ـ به تهران بازگشت و در مسجد لاریجانی - در خیابان پامنار - به اقامة جماعت و خدمات دینی اشتغال ورزید و سپس عازم قم شدو به تدریس علوم دینی در حوزۀ علمیۀ این شهر پرداخت.

در سال 1379 ش (69 سالگی) و در پیِ سال‌ها فعالیت‌های مستمر و مداوم، دچار دردِ کمر شد و در بستر بیماری خوابید اما این استراحت سرآغاز مهاجرت به زادگاهش (شهر مقدس قم) و شروع مجدد فعالیت‌های وی در این شهر بود. او در این سال‌ها به اقامه جماعت در مسجد حاج سید صادق (خیابان چهارمردان، کوی گذر قلعه) - که امام جماعتش برادرخانم و پسردایی‌اش آیت‌الله حاج سید مهدی روحانی در همان سال به رحمت خدا رفته بود - و تدریس خارج فقه و اصول و تأسیس صندوق قرض‌الحسنه امام جواد (سلام‌الله‌علیه) و برگزاری مراسمات مختلف در مسجد و رسیدگی به امور مستمندان و نیازمندان و احیای موقوفات مسجد و مدرسه می‌پردازد. در این سال‌ها معظم‌له زمین کنار مسجد حاج سید صادق را جهت توسعه فضای مسجد، برگزاری مراسمات، کمک به مستمندان و تأسیس کتابخانه خریداری نمودند که هم‌اکنون این‌بنا درحال تکمیل است.

در سال 1394 بود که به درخواست مکرر مردم تهران، نامزد پنجمین دوره مجلس خبرگان و رهبری گردید و با انتخاب مردم، به عضویت آن درآمد.

خبر بستری شدن آیت‌الله شاه‌آبادی شب 28 بهمن‌ماه سال جاری اعلام شد و امروز این عضو عالی‌قدر مجلس خبرگان رهبری پس از عمری مجاهدت در مسیر ترویج اسلام ناب محمدی (ص) دارفانی را وداع گفت.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین