عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۸۷۸
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۹
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:
رئیس هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: مسئولان با خدمت کردن به مردم، ساده زیستی و راستگویی می توانند انصار الله باشند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری امشب در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) با اشاره به آیه 14 سوره صف اظهار داشت: خداوند می فرماید، ای کسانی که ایمان آورده اید و مدعی ایمان هستید در تمام زندگی خود یار و ناصر خداوند باشید.

وی به انتظارات خداوند از بندگان اشاره کرد و افزود: خداوند از افرادی که می خواهند بنده او باشند انتظاراتی دارد، نخست اینکه  بندگانی که می خواهند یار خداوند باشند نباید بگذارند ایمان آن ها رو به کاهش رود، بلکه ایمان آنان همیشه باید در جهت تداوم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه 40 سال از جمهوری اسلامی گذشته، اما هنوز در جامعه دارای مشکلاتی اساسی هستیم، خاطرنشان کرد: امروز در جامعه دچار مشکلات عدیده ای هستیم که اصلی ترین آنان ضعف ایمان بوده که ممکن است ضعف برخی مسئولان و یا ضعف مردم باشد.

وی ادامه داد: اکنون میلیون ها نفر در جامعه زیر خط فقر زندگی می کنند، اما عده ای در ناز و نعمت زندگی می کنند اگر مسئولان ضعف ایمان نداشتند بیشتر کار می کردند و کمتر برمی داشتند.

استاد حوزه علمیه به علامات ایمان اشاره و عنوان کرد: اگر ایمان زیاد شود ترک محرمات، خدمت به مخلوقات، تحمل مشکلات، ایثار و فداکاری نیز بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه خداوند عالم را برای آدم خلق کرده است، عنوان کرد: همه باید با تمام امکانات یار خداوند باشند درواقع به نوعی یار دین خدا، ولی خدا و یار ارزش های دین خداوند باشند.

حجت الاسلام والمسملین ماندگاری خاطرنشان کرد: حجاب امروز پرچم است، چراکه دشمن در عرصه حجاب بیشتر از تمام عرصه های دیگر کار کرده است، هرجا حجاب باشد یعنی انقلاب اسلامی و مکتب محمد و آل محمد (ص) است.

وی با اشاره به اینکه بانوان با حجاب می توانند انصار الله باشند، ادامه داد: مادر در خانواده نخستین معلم فرهنگ است، مادر با کار تربیتی درست در خانه می تواند مبلغ خداوند و ولی امر باشند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امروز کشور ما دچار تنبلی شده است، عنوان کرد: اگر فرهنگ نماز را به فرزندان نشان دهیم انصار الله می شویم، اما برخی فکر می کنند انصار الله فقط در میدان جنگ است، باید بدانیم مادران با تربیت فرزند و پدران با محبت کردن به اهل خانواده، اجرای عدالت در خانواده و با گذشت و سخاوت می توانند انصار الله باشند.

وی بیان کرد: مسئولان با خدمت کردن به مردم، ساده زیستی و راستگویی می توانند انصار الله باشند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین