عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۸۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
امام جمعه نجف اشرف:
حجت الاسلام قپانجی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف در واکنش به اهدای یک ورزشگاه به عراق ازسوی عربستان سعودی تاکید کرد: عراق امروز نیازمند یک کشور دوست است که به تجربه عراق و ملت آن احترام بگذارد و دست از تجاوز به ملت ها بردارد.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف به سخنان سفیر آمریکا اشاره کرد که از اهل سنت عراق خواسته بود در انتخابات شرکت کنند.

وی سخن سفیر آمریکا را مبنی بر اینکه تغییر از طریق صندوق رأی گیری است، درست دانست و گفت: دعوت این سفیر برای برپایی حکومت سنی و سرنگونی حکومت شیعی، مردود و پذیرفتنی نیست.

حجت الاسلام قپانچی تصریح کرد: ما معتقدیم که انتخابات حق قانونی همگی است و از مشارکت اهل سنت در انتخابات استقبال می کنیم و به حاکمیت سیاسی اکثریت ایمان داریم.

وی در بخش دیگر از خطبه گفت: عراق در تجربه سیاسی موفق شده است و تمامی کشور های دوست باید به اراده این ملّت احترام بگذارند.

امام جمعه نجف اشرف این سخنان را در واکنش به اهدای یک ورزشگاه به عراق ازسوی عربستان سعودی بیان و تاکید کرد: عراق امروز نیازمند یک کشور دوست است که به تجربه عراق و ملت آن احترام بگذارد و دست از تجاوز به ملت ها بردارد.

وی افزود: عربستان سعودی حریم هوایی خود را برای هواپیما های رژیم اسرائیل باز کرده و با دخالت نظامی در برخی کشور ها، به حریم آن تجاوز کرده است.

حجت الاسلام قپانچی با اشاره به اینکه عربستان سعودی باید از نظام طایفه ای و تکفیری که برای آن برنامه آموزشی وضع می کند، دست بردارد، گفت: امیدواریم که عربستان از تجربه و اراده ملّت عراق و پیروزی آن بر تکفیر و طائفه گری استفاده کند.

وی در بخش دیگر خطبه جمعه با اشاره به بیانیه حضرت آیت الله سیستانی در خصوص حرام دانستن تشهیر مؤمنین از طریق وسایل ارتباط جمعی در ارتباط با حفظ اخلاق رقابت سیاسی، بر سه محور حضور سیاسی، آگاهی سیاسی، اخلاق شرعی سیاسی تاکید کرد.



منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین