عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۸۲۱
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
۲۲ اسفندماه آغاز مرحله نهایی مسابقات «شوق تلاوت»/
مرحله نهایی سومین دوره مسابقات «شوق تلاوت» به میزبانی عتبة‌العباسیه (ع) ۲۵ اسفندماه برگزار می‌شود.
عقیق:حسین مقدم کیا دبیر طرح ملی تلاوت در گفت و گویی از برگزاری مرحله نهایی سومین دوره مسابقات «شوق تلاوت» در کربلای معلا خبر داد و گفت: پس از انتخاب 70 نفر از قاریان نوجوان و خوش خوان کشورمان در مرحله نیمه نهایی که در جزیره قشم برگزار شد، به دنبال آن بودیم تا 10 اسفندماه، مرحله نهایی مسابقات را طبق روال هر ساله در کشور عراق برگزار کنیم اما به دلیل ناهماهنگی‌هایی که بوجود آمد با وقفه چند روزه قرار شد تا 22 اسفندماه این مرحله به میزبانی عتبة‌العباسیه(ع) برگزار شود.

مسابقات شوق تلاوت برای سومین سال پیاپی در بین قاریان «طرح ملی تلاوت» برگزار می‌شود. حدود 1200 نفر از 11 استان در این دوره شرکت کردند. در این طرح تعدادی از مؤسسات قرآنی با پشتیبانی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد به صورت هماهنگ نسبت به شناسایی و پرورش نوجوانان مستعد در زمینه هنر تلاوت قرآن کریم اقدام کردند.

در آخرین سری این مسابقات بیش از 70 نفر جواز حضور به مرحله نیمه نهایی را کسب کردند و متسابقین در چهار سبک مصطفی اسماعیل، منشاوی، عبدالباسط و شحات انور با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مقدم کیا بیان اینکه 22 نفر از 18 استان جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کرده اند، گفت: شیوه ای که در ابن دوره اتخاذ شد به این گونه بود که افراد منتخب به مرحله نهایی تحت نظارت و آموزش اساتیدی همچون مصطفی حسینی، حامد علیزاده، وحید نظریان و رشیدی در چهار سبک مصطفی اسماعیل، منشاوی، عبدالباسط و شحات انور قرار گرفتند و به تشخیص این اساتید افراد منتخب جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کردند که از میان آنها 22 نفر در قالب چهار گروه و چهار سبک به مرحله نهایی راه‌یابی خواهند داشت.

دبیر طرح ملی تلاوت  در پایان اظهار کرد: در این دوره بنا را بر آموزش‌محوری قرار دادیم تا مسابقات از حالت رقابت به حالت آموزشی برگزار شود و تلاشمان این است تا در طول حضور افراد در کربلای معلی کارگاه های آموزش قرائت زیر نظر اساتیدی همچون شاه میوه و شجاع برگزار شود و امیدواریم تا این کارگاه‌ها پس از اتمام مرحله نهایی نیز استمرار داشته باشد تا عزیزان منتخب بتوانند مهارت کافی را در زمینه تلاوت کسب کنند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین