عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۶۹۳
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹
پای درس شهید قرآنی/
این روزها وقتی به محله چیذر و اطراف امامزاده علی اکبر(ع) شمیران بروید، با تعداد زیادی از تصاویر شهیدی مواجه خواهید شد که عنوان شهید مدافع وطن را به خود اختصاص داد؛ شهیدی که تا سوریه رفته و با تروریست‌های داعش جنگیده بود، اما اینجا در تهران شهید شد.
عقیق:جامعه قرآنی کشور در آئین دیدار هفتگی با خانواده‌های معظم شهداء، چهارشنبه نهم اسفندماه به دیدار خانواده شهید «محمد حسین حدادیان» شهید مدافع وطن رفتند تا ضمن ادای احترام به مقام شامخ این شهید والامقام با خانواده ایشان تجدید دیدار کنند.

این روزها وقتی به محله چیذر و اطراف امامزاده علی اکبر(ع) شمیرانات بروید، با تعداد زیادی از تصاویر شهیدی مواجه خواهید شد که عنوان شهید مدافع وطن را به خود اختصاص داد. شهیدی که تهذیب و پبراستگی روحش سبب شد تا آتش به اختیار به دل خصم زند و غبار فتنه را از پیش رویش بردارد و با خونش به فتنه دواعیش خاتمه دهد.

شهیدی که تا سوریه رفته و با تروریست‌های داعش جنگیده بود، اما اینجا در تهران و به دست کسانی که مدعی صلح و دوستی بودند، شهید شد. همه جا برای محمدحسین عرصه جهاد بود، او رفته بود سوریه جنگیده بود تا نیاز نباشد اینجا در تهران مقابل تروریست‌ها بایستند، اما رد خشونت جایی وسط همین پایتخت امن سربرآورد و در شب شهادت بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره(س) به آروزیش رسید.

خادم‌الحسین (ع)  بسیجی محمد حسین حدادیان شهیدی که در فتنه و اغتشاشات دراویش گنابادی به فیض شهادت نائل شد، فرزند پدر و مادر برومندی است که تمام سرمایه خود را با افتخار تقدیم ملت و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی کردند تا باعث سربلندی و مباهات نه تنها محله چیذر بلکه آحاد جامعه شوند.

پدر شهید حدادیان در وصف فرزند برومندش چنین می‌گوید: از دست دادن فرزند بسیار سخت است اما خوشحالم محمدحسین به آرزویش که شهادت بود، رسید. او عاشق و شیفته اهل بیت(ع) و خصوصاً حضرت زهرا(س) بود و در شب شهادت بی‌بی دو عالم نیز به فیض شهادت نائل آمد.

پدر محمدحسین از آحاد مردم و مسئولان می‌خواهد تا فتنه را به مردم بشناسانید تا در فتنه‌های دیگر و پیش رو؛ حق و باطل با هم آمیخته نشود.

او درباره حادثه پاسداران می‌گوید: بیش از یک ماه این افراد که به نظر بنده، دواعیش داخلی بودند، در منطقه پاسداران مستقر شده بودند و تجهیزات زیادی برای اخلال در نظم جامعه با خود به‌همراه داشتند و در طول این یک ماه هر شب مزاحمت‌هایی برای مردم منطقه پاسداران به دنبال داشتند؛ این گستاخی و بی‌حیایی تا جایی رسیده بود که به منازل مسکونی حمله می‌کردند و مدام به تهدیدات خود ادامه می‌دادند و متاسفانه در این مدت با این افراد اغتشاش‌گر مسامحه شد و هیچ برخوردی صورت نگرفت.

محمدحسین من، متولد 1374 بود او تقریباً سه سالش بود که ما به منطقه چیذر آمدیم و از همان سال محمدحسین، با فضای هیات و مسجد آشنا شد. دبستان را که تمام کرد به هیات رزمندگان اسلام آمد و فعالتش را در زمینه‌های مذهبی آغاز کرد. محمد حسین در کنار فعالیت‌های فرهنگی، به آموزش‌های نظامی هم پرداخت و به نوعی خودش را برای همه عرصه‌ها آماده کرد.

از دیدار محمدحسین با رهبر انقلاب تا پیام معظم‌له به خانواده شهید حدادیان

اطاعت او از پدر و مادر و رهبر فرزانه انقلاب سرلوحه زندگی و برگ زرین او در عمر با برکتش بود. محمدحسین علاقه زیادی به رهبر معظم انقلاب داشت و در دیدار خصوصی که توفیق داشت، حضرت آقا را زیارت کند خاطرم هست که معظم‌له به ایشان توصیه کرده بودند، «معرفتش را در مسائل مذهبی و اعتقادی بالا ببرد». محمدحسین انقدر به مسائل شرعی پایبند و مقید بود که حتی خاطرم هست، در روزگاری از سال خمسی بنده گذشته بود و محمدحسین با مزاح و شوخی به من یادآوری می‌کرد حتماً پول خمس را پرداخت کنم.

پدر این شهید والامقام همچنین می‌گوید: محمدحسین فتنه را خیلی زود و آشکارا درک کرد و هر وقت احساس خطر می‌کرد، به هنگام و لحظه، عمل می‌کرد و تمام همتش را بر آگاه سازی فتنه به مردم پیش می‌گرفت. او نه تنها در فتنه‌های نظامی و اغتشاشات بلکه در همه عرصه‌ها پیش قدم بود به طور مثال در زلزله اخیر کرمانشاه، سر از پا نمی‌شناخت از هیچ تلاشی برای خدمت‌رسانی به مردم کشورش دریغ نمی‌کرد.

محمدحسین به مادرش علاقه زیادی داشت و هیچ وقت زیارت عاشورایش را ترک نمی‌کرد و بند بند زیارت عاشورا را با جان دل می‌خواند و به آن توجه می‌کرد.

یادم هست وقتی که اخبار پاسداران را شنید بسیار ناراحت شد و اوج ناراحتی او زمانی بود که خبر شهادت سه تن از ماموران نیروی انتظامی مخابره شد؛ وقتی که می‌خواست همان شب به بیرون از منزل برود؛ مادرش به محمدحسین تاکید کرد: «مراقب خودت باش» و محمدحسین با تکریم و در حالی که دست بر روی سینه گذاشته بود، گفت: «به هیات می روم» و آخرین تماسی که با او داشتم وسط هیات و مراسم سینه زنی بود که گویا پس از اوج گرفتن درگیری‌های پاسداران با دوستان هیات و بسیج به محل حادثه رفته بودند. یک ساعت پیش از شهادتش نیز کنار هم بودیم و چون اغتشاش‌گران با روشن‌کردن آتش و تخریب اموال عمومی خیابان را مسدود کرده بودند، جدایی بین من و محمد حسین افتاد و در همان لحظه با برخورد خودرو به بدن او و ضرب و جرح زیاد، محمد حسین به فیض شهادت رسید.

چند روز پیش هیاتی از سوی رهبر معظم انقلاب به منزلمان آمدند و پیام رهبر انقلاب را اعلام کردند. آنها گفتند مقام معظم رهبری در بخشی از پیامشان فرموده‌اند: «به پدر و مادر محمد حسین بگوئید؛ من ویژه برای ایشان دعا می‌کنم.»

پیام محمدحسین را به  آحاد جامعه ابلاغ کنید

مادر شهید حدادیان که همانند دیگر مادران شهید؛ استوار و ثابت‌قدم بود؛ فرزندش را چنین توصیف می‌کند: محمد حسینم، در خوابم می‌آید و آیات قرآن را برایم می‌خواند و می‌گوید: «مصداق این آیات، من هستم». او عاشق آیه «ولاتحسبن الذین قتلو فی سبیل الله....» بود و در نهایت نیز به آرزویش دست یافت و مهمان سفره اهل بیت(ع) شد.

مادر گرامی این شهید خواسته‌ای هم از مردم و مسئولان دارد و می‌گوید: پیام محمدحسین را به همه آحاد جامعه ابلاغ کنید. چون به نظرم خون محمدحسین برکت داشت و با خون او فتنه بزرگی از میان برداشته شد و خواسته دیگرم این است که سران فتنه مجازات شوند.

محمد اهل نماز اول وقت ، زیارت عاشورا و هیئت بود. سینه‌زن امام حسین(ع) بود. خیلی اخلاص داشت. بی‌ادعا. هیچ وقت از کارهای خیری که می‌کرد نمی‌گفت. به نظرم مزد این اخلاص و بی‌ادعا بودن‌هایش را با شهادت گرفت. محمد دنبال اجرایی کردن فرامین رهبری بود. دغدغه حفظ دستاورد‌های نظام را داشت . محمدحسین با سن کمش، بصیرت داشت. جریان‌های باطل را خوب می‌شناخت و آگاه به امور بود. محمدحسین مانند کسی که از ناموسش غیورانه دفاع می‌کند از انقلاب با غیرت دفاع می‌کرد. همه عمر بسیجی بود و بسیجی زندگی کرد. می‌گفت: مامان بصیرتی که آقا می‌گویند ان‌شاءالله خدا نصیبمان کند و اگر بصیرت داشته باشیم ان‌شاءالله این انقلاب به انقلاب صاحب‌الزمان (عج) وصل خواهد شد.

در پایان این مراسم نیز نمایندگان جامعه قرآنی کشور بر سر مزار این شهید والامقان رفتند با ذکر فاتحه  و ذکر مصائب اهل بیت (ع) توسط محسن آقایی مداح اهل بیت(ع) با آرمان‌های این شهید بیعت کردند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین