عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۶۶۴
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
حجت‌الاسلام صدیقی در افتتاحیه مسابقات قرآن بسیج:
امام‌جمعه موقت تهران در افتتاحیه بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج گفت: مسئله نفاق و شناخت حقیقت و نحوه عملکرد آن جزء وظایف و تکالیف جامعه قرآنی محسوب می‌شود.
عقیق:حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج با بیان اینکه انس با قرآن و حرکت به سوی قرآن از جمله امتیازاتی است که نصیب همه کس نمی‌شود، گفت: هر کتاب و مقاله‌ای عنوان و تیتری دارد که مطالبش در اطراف آن موضوع و آن تیتر است. تیتر قرآن کریم هدایت است.

وی با اشاره به آیه «ذَلِکَ الْکِتَابُ لَا رَیْبَ فِیهِ هُدًى لِلْمُتَّقِین»، اظهار داشت: قرآن به منزله کتاب و دفترچه راهنما است؛ همانطور که هر کارگاه و کارخانه‌ای تولیداتی دارد و در کنار محصولات خود دفترچه راهنمایی قرار می‌دهد، خداوند متعال برای بهترین خلقت خود که انسان است، قرآن کریم را به عنوان دفترچه راهنما نازل کرده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اگر این انسان که احسن تقویم و بهترین آفریده خداوند بشمار می‌رود به آیات قرآن کریم عمل کند در مسیری که می‌خواهد به مقصد برسد این مسیر، هموار، سریع و با نشاط است، تصریح کرد: قرآن در تمام مسائل و شئون زندگی برترین راهنما است به گونه‌ای که در مسائل فقهی، حقوقی و اخلاقی در سبک زندگی بهترین روش را تبیین می‌کند. قرآن کریم هزار آیه در موضوع برائت و بیزاری از دشمنان اسلام و قرآن آورده است تا همیشه فرد مسلمان خود را در سنگر بیند واز دشمن درونی که نفس اماره است و از دشمنان بیرونی که شیطان، ابلیس، کفار و مستکبران بیزاری جوید.


وی ادامه داد: با وجود اینکه شیطان دشمن نامرئی انسان است اما واقعیت دارد، شیطان پیاده نظام دارد، سواره‌نظام دارد نکند ما غافل باشیم و شیطان کمین بزند و ایمانمان را غارت کند، زندگی ما را از مسیر سعادت به شقاوت بکشاند، سرمایه‌های فرصتی ما از بین برود و ما با حسرت، غفلت و سرافکندگی از دنیا برویم.
صدیقی تأکید کرد: مقام معظم رهبری که خود پرورش یافته مکتب قرآن کریم است همواره به مسئله نفوذ تاکید دارند و این از آموزه‌های قرآن است که ما مکلف هستیم به حکم قرآن کریم، نفاق،  نفوذ و ستون پنجم دشمن را در متن مجریانمان، دستگاه‌های عریض و طویلمان، در متن نویسندگان، روزنامه‌ها بشناسیم.


وی با بیان اینکه خداوند متعال از میان سوره‌های قرآن، یک سوره را مخصوص منافقین نازل کرده است، گفت: جای جای سوره‌های قرآن به‌ویژه سوره مبارکه بقره و بخش ابتدایی این سوره مربوط به منافقین است. بنابراین کسی که با قرآن آشنا است و کسی که امام، چراغ زندگی‌اش، رشته ارتباطش با خدا قرآن کریم است، مسئله نفاق و شناخت حقیقت و نحوه عملکرد آن جزء وظایف و تکالیف قرآنی او محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: جبهه دیگری که خداوند متعال علاوه بر نفس اماره، هوی و هوس‌ها، زیاده طلبی‌ها، شهرت خواهی‌ها و… ما را مأمور به مقابله با آن کرده است جبهه کفر، استکبار، ظلم، شرک است، بر همین اساس مسلمانان باید همواره در مقابله مستکبران آماده باشند.

* می‌خواهند با سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش ما را تحت سلطه دشمن ببرند
وی با اشاره به تأسیس سازمان بسیج از سوی امام خمینی(ره) گفت: امروز پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت و رونق بسیجیان در عرصه‌های علمی، پزشکی، قرآنی و... هستیم. اگر بسیجیان به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران لبیک نمی‌گفتند امروز جلسات قرآنی برپا نمی‌شد.

صدیقی عنوان کرد: این از معجزات قرآن کریم است که مؤمن را مداوا می‌کند، به او قلب سلیم عنایت می‌کند و این قلب سلیم با نسخه قرآنی مداوا پیدا می‌کند؛ قلب سلیم، قلبی است که غیر خدا در او نباشد، این قلب است که ابهامات را برطرف می‌کند، شک و تردید را رفع می‌کند، موجب یقین و ثبات می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه «وَلَن یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا» ابراز داشت: این استراتژی قرآن است که هرگز خدا اجازه نداده در هیچ مکانی، در هیچ عصری، در هیچ شرایطی مؤمن سلطه دشمن را بپذیرد؛ سلطه فرهنگی که قرن‌ها سایه شوم آن بر این مملکت بود امروز هم بعضی‌ها اصرار دارند با این سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش ما را تحت سلطه دشمن ببرند و قراردادهایی که به ضرر کشور ما تمام می‌شود، قرآن با آنها مقابله می‌کند. انسان قرآنی، ذلت پذیر نیست.

وی اظهار داشت: مساله موشکی و قدرت بازدارنگی ما برگرفته از آیات الهی است که می فرماید: «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ»؛ به حکم این آیه اینکه ما در جنگ بتوانیم دفاع کنیم کافی نیست ما باید آنچنان اقتدار دفاعی، نظامی، روحی، ایمانی و مقاومت صابرانه پیدا کنیم که جنگی واقع نشود و کسی خودش را حریف و رقیب ما نبیند.بنابراین استراتژی قرآن این است که به کافر اعتماد نداشته باشیم و عزت ما در همین است.

صدیقی با اشاره به لزوم انس با آیات الهی عنوان کرد: کسی که قرآن را ختم کند نبوت در وجود او استقرا پیدا کرده است فقط سِمَت نبی را ندارد  یا کسی که در جوانی
قرآن می خواند قرآن با خون و گوشت او آمیخته می‌شود و تکامل قرآنی دارد.از مسائل بسیار دل انگیز این است که امام صادق(ع) فرمودند خواستید با خدا سخن بگویید نماز بخوانید اما اگر خواستید خدا با شما صحبت کند قرآن بخوانید.

وی خاطرنشان کرد: حافظان قرآن شما چه کردید که خدا نظر از شما برنمی‌دارد و مرتبا به گوش جانتان حرف‌ها و اسرار خود را می‌گوید، کسی که کلیم و هم‌صحبت خدا بشود در واقع محرم خدا شده و در این صورت است که بین این فرد و خدا، حجابی وجود  نخواهد داشت.

امام جمعه موقت تهران گفت: قرآن  کریم سرشار از لطف و رحمت الهی است که برای ما آسان شده واگر سه قدم برداریم به آن می رسیم انجام واجبات مالی، شیرین کردن کام فقرا، رسیدگی به اوضاع زلزله زدگان، پرداخت زکات، خمس هدیه، موقوفات همراه با تقوا نه برای خودنمایی و تیتر روزنامه‌ها و... وهمراه با اعتقاد از عواملی هستند که می تواند ما را به عمق قرآن برساند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین