عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
استاد قرائتی:
اگر هنر و مهارت داشته باشیم، مردم از ما استقبال می‌کنند. مردم با روحانیت مشکلی ندارند، مشکل این است که نتوانستیم به‌درستی دین را ارائه کنیم.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در اولین دوره تربیت مربی روش بیان تفسیر قرآن که از سوی مرکز آموزش ‌های کاربردی مهارتی حوزه‌های علمیه در مدرسه شهید صدوقی قم برگزار شد، بابیان اینکه در بیان تفسیر نکاتی چون نوشتن، ارائه مباحث، پوشیدن لباس‌های روشن، انتخاب دعای مناسب با بحث، داشتن بیان رسا و مفید و کوتاه بسیار مهم است، گفت: برای ارائه بحث مفید و بیان تفسیر، رعایت این نکات بسیار لازم و ضروری است.

این مفسر قرآن کریم گفت: موضوعات قرآنی متعلق به زمان خاصی نیست، در همه زمان‌ها قابل‌استفاده است، ولی با روش‌های مفیدتری مانند انتخاب موضوع، ارائه آثار و برکات آن موضوع و داشتن شیوه بیان مناسب می‌توان زیباتر کرد.

رئیس ستاد اقامه نمازکشور بابیان اینکه قرآن بیشترین سرمایه‌گذاری را برای تهذیب کرده و اول تزکیه بعد سخن از تعلیم می‌کند، گفت: باید با تلاش بیشتر آیات اخلاقی را بررسی و جدا کرد و در مورد آن بحث ارائه داد.

استاد قرائتی عنوان کرد: برخی  آیات در قرآن و جود که هنوز  مورد بحث و بررسی اخلاقی قرار نگرفته اند ، ارائه این مباحث می‌تواند گام مؤثری در مبانی اخلاقی داشته باشد.

این مفسر قرآن کریم افزود: برای ارائه بهتر بیان تفسیر، یک دوره مطالعه تفسیر امری ضروری است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بابیان اینکه دست ما از اسلام خالی است، اظهار داشت: اسلام و قرآن در مورد همه موضوعات سخن برای گفتن دارد، تنها در مورد جمع‌آوری اطلاعات، 350 آیه در قرآن واردشده است.

استاد قرائتی بر استفاده از عمر تأکید و عنوان  کرد: باید بر عمر نرفته، مدیریت کرد و بر اساس نیازهای پیش رفت تا بتوانیم در جامعه مؤثر باشیم.

این مفسر قرآن کریم بابیان اینکه قرآن بهترین و مؤثرترین منبع برای تبلیغ و ترویج دین است، اظهار داشت: متأسفانه نتوانستیم از این منبع دینی و آسمانی استفاده درست کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهار داشت: باید کاری کرد تا همه‌چیز، خوردن، پوشیدن و حتی پژوهش، تبلیغ، زندگی و جامعه، قرآنی شود و این کار نیازمند به برنامه وسیع و دامنه دار و طلبه‌های باهمت و توانمند دارد.

استاد قرائتی بابیان اینکه پژوهش‌ها لازم است نیاز محور، قرآنی و کاربردی باشد، افزود: طلبه تا مهارت موضوعات مختلف را نداند و آموزش نبیند نمی‌تواند در این شرایط حساس مؤثر باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهار داشت: موضوع مهارت افزایی، از موضوعاتی است که حتی مورد تأکید رهبر انقلاب است، به ایشان  نامه نوشتم و رهبر انقلاب تأکید فراوانی بر اهمیت یادگیری موضوعات مختلف کردند و این نیاز امروز طلبه حوزه‌ها است.

استاد قرائتی عنوان کرد: حوزه نباید زمان‌ها را از دست بدهد، موضوع مهم‌تر، مهارت افزایی طلاب در مسائل مختلف است، متأسفانه بعضی از متن‌ها، در حوزه علم نیست. علم، مهارت افزایی است.

این مفسر قرآن کریم افزود: باید داستان مهارت افزایی را جدی گرفت، در حوزه صدها  مفسر است، اما شناخته‌نشده اند. اگر هنر و مهارت داشته باشیم، مردم از ما استقبال می‌کنند. مردم با روحانیت مشکلی ندارند، مشکل این است که نتوانستیم به‌درستی دین را ارائه کنیم.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین