عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۶۴۴
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
۱۳ اسفندماه برگزار خواهد شد
مصحف نفیس قرآن کریم که حاصل تلاش مشترک ستاد کتابت نور در سایه شمس الشموس و ۳۰ کاتب برگزیده دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم است؛ ۱۳ اسفندماه در حوزه هنری رونمایی می‌شود.
عقیق:مصحف نفیس قرآن کریم که به همت ستاد کتابت نور در سایه شمس الشموس به طبع رسیده است؛ 13 اسفندماه در حوزه هنری انقلاب اسلامی رونمایی خواهد شد.

دکتر اسماعیل رهدار، رئیس ستاد کتابت نور در سایه شمس‌الشموس در این باره گفت: هنر متعهد هنری است که به مبانی و ارزش های انسانی و اسلامی پایبند است و همت و تلاش خود را در جهت ترویج این ارزش ها بکار می گیرد. بهره‌مندی از استعدادهای هنری از مظاهر لطف الهی است و از آنجایی‌که قرآن، این قانون پروردگار، نشانه لطف حضرت حق به بشریت است، توانستیم با قدم نهادن در مسیر قرآن از طریق کتابت آن گام‌هایی هرچند کوچک در جهت انس بیشتر جامعه با کلام وحی برداریم.

دکتر رهدار ادامه داد: مصحف نفیسی که در روز 13 اسفند ماه سال جاری در تالار سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی رونمایی خواهد شد حاصل تلاش مشترک ستاد کتابت نور در سایه شمس الشموس و 30 کاتب برگزیده دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم است.

وی با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب که شهدای مدافع حرم را در زمره شهدایی که اجر دو شهید را دارند متصور گردیده بودند، بیان کرد: با توجه به جایگاه شهدای مدافع حرم، هر صفحه از این قرآن نفیس به نام و نیابت یکی از شهدای مدافع حرم با ملیت‌های ایرانی، عراقی، افغانستانی، لبنانی، پاکستانی و سوری کتابت شده است که روز 13 اسفند با حضور خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم، مسئولین کشوری و لشگری، فعالان قرآنی و فرهنگی، نمایندگانی از اعتاب مقدس عراق و عموم مردم شریف تهران رونمایی و سپس به آستان مقدس امامین جوادین (ع) در کاظمین اهدا خواهد شد.

یادآور می‌شود که ستاد کتابت نور در سایه شمس الشموس که در حوزه کتابت قرآن و انتشار متون ارزشمند شیعی فعالیت دارد، هر ساله مصحف نفیسی را کتابت می‌کند که از این رهگذر، تاکنون قرآن‌های کتابت شده به آستان‌های مقدس امام علی(ع)، امام حسین(ع)، امام رضا(ع) و امامین عسکریین(ع) و حضرت عباس(ع) اهدا شده است.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین