عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۶۴۲
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
عضو ارشد تجمع علمای مسلمین لبنان :
عضو ارشد تجمع علمای مسلمین لبنان با تاکید بر این که رهبر انقلاب اسلامی ایران مدافع سرسخت حقوق مسلمین جهان است، گفت: امروز شیعه و سنی با جان دل از ولی امر مسلمین تبعیت و حمایت می کنند.
عقیق:حجت الاسلام حمد فائز محمد از علمای شیعه لبنان، سه شنبه شب در همایش «بیداری اسلامی، مقاومت اسلامی» در جمع طلاب و فضلای شیعه و سنی خراسان شمالی در محل دفتر نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان اظهار داشت: امروز تمامی مسلمانان جهان حضرت امام خامنه ای ( مدظله العالی) را پدر خود دانسته و آزادی دینی و مذهبی خودشان را مدیون مقام معظم رهبری می دانند.

وی در خصوص اهمیت وحدت اسلامی در برهه ی کنونی افزود: اگر ما از تصنیف اسلامی به مذاهب مختلف دست بکشیم، به پیروزی خواهیم رسید، آنچه که از صحبت های علمای مقاومت می شود برداشت کرد آن است که همه این بزرگان اهل سنت و شیعه که از موسسین تجمع علمای مقاومت هستند، آنها تفکر ذوب شدن در اسلام را داشته اند و با این تفاصیل توانسته اند به پیروزی های به مراتب بیشتر دست پیدا بکنند.

حجت الاسلام حمد فائز محمد با بیان اینکه اسلام واحد است و اختلاف هایی که وجود دارد نباید مانع پیشرفت ما مسلمانان شود، گفت: همانطوری که می دانید اختلاف هایی هم در بین علمای شیعی و هم در بین علمای اهل سنت وجود دارد اما این دلیل نمی شود که دست ازاتحاد و وحدت برداریم و این اختلافات رحمت است.

وی با تاکید بر اینکه قدس شریف، واحد است و متعلق به همه مسلمین است، اظهار داشت: همه ما باید برای آزاد سازی قدس تلاش بکنیم و اگر قدس آزاد شود و همه ما در آنجا در یک صف نماز بخوانیم هیچ اختلافی در جهان باقی نخواهد ماند.

 این روحانی لبنانی گفت: امروز افتخار مردم شیعه و سنی لبنان و بلکه کل امت اسلامی این است، که رهبری همچون حضرت امام خامنه ای مدظله العالی را دارند و امروز شیعه و سنی با جان دل از این ولی امر مسلمین تبعیت و حمایت می کند.

وی تاکید کرد: ما اگر از امام خامنه ای حمایت می کنیم به خاطر شیعی بودن معظم له نیست چرا که قبل از انقلاب اسلامی نیز شیعه بود، چرا تمامی مسلمانان از ایشان حمایت و تبعیت نمی کردند.

عضو ارشد تجمع علمای مسلمین لبنان تصریح کرد: امروز اگر از امام خامنه ای مسلمانان حمایت می کنند به خاطر این است که آن حضرت از حقوق تمامی مستضعفان و ستمدیده گان در جهان حمایت می کند و به نمایندگی از اسلام پیگیر و مدافع سرسخت حقوق مسلمین جهان در مقابل دشمنان قرآن و رسول الله است.

وی با بیان اینکه اتحاد مسلمانان باعث نقش بر آب شدن توطئه های دشمنان می شود، گفت: خداوند نیز از مسلمانان می خواهد متحد و با هم برادر باشند تا در مقابل دشمن پیروز شوند.

حجت الاسلام حمد فائز محمد با اشاره به اینکه آمریکا امروز وارد بعضی کشورهای اسلامی می شود تا تعالیم دینی را تغییر بدهد، اظهار داشت: آنها نمی خواهند معارف قرآن وارد زندگی مردم شود چرا که چیزی که می تواند جلوی دسیسه آمریکا را بگیرد، قرآن و مکتب ماست، لذا دائما با مسلمانان جنگ دارند و این چالش تا قیامت ادامه دارد.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین