عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۵۸۱
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قزوینی:
استاد حوزه علمیه از حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها به‌عنوان الگوی حیات طیبه نام برد و گفت: پرداختن به الگوی فاطمی موجب رسیدن به حیات طیبه می‌شود و حیات طیبه انسان را به سعادت دنیا و آخرت می‌رساند.
عقیق:حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمد حسینی قزوینی شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) طی سخنانی با اشاره به تعریف حیات طیبه اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن کریم رسیدن به این نوع از حیات نیازمند تبعیت از دستورات الهی و به دنبال آن پیروی از فرمایشات پیامبر خدا(ص) و اولیای الهی است.

وی با تأکید بر اینکه خداوند متعال عمل هیچ فردی را ضایع نمی‌کند، اضافه کرد: همان‌طور که در آیات قرآن کریم نیز اشاره‌شده است، هر فردی که مؤمن به خداوند، رسول و قیامت باشد و عمل صالحی را انجام دهد به حیات طیبه می‌رسد.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) بابیان اینکه انسان قبل از فرارسیدن زمان مرگ باید عملکرد خود را مورد ارزیابی قرار دهد، عنوان کرد: خداوند متعال نسبت به تمام مباحث دنیای مادی آگاهی دارد؛ اما آبروی همه را حفظ می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه زندگی همراه با خیر و نیکی ارزشمند و کاربردی است، مطرح کرد: اگر زندگی از حیات طیبه دور باشد به ضرر افراد می‌شود؛ چراکه در این صورت انسان بذرهای نامناسبی را برای آخرت خود کنار می‌گذارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قزوینی از حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها به‌عنوان الگوی حیات طیبه نام برد و گفت: پرداختن به الگوی فاطمی موجب رسیدن به حیات طیبه می‌شود و حیات طیبه انسان را به سعادت دنیا و آخرت می‌رساند.

وی با تأکید بر اینکه انسان الگوی حیات طیبه باید بهترین بنده برای خداوند متعال و بهترین مطیع برای پیامبر اکرم(ص) باشد، عنوان کرد: یک بانو باید بهترین فرزند برای پدر و مادر، بهترین همسر برای شوهر، بهترین مادر برای فرزندان خود و بهترین الگو برای افراد صالح باشد تا بتواند در جایگاه الگوی حیات طیبه قرار گیرد.

مدیر سابق شبکه جهانی ولایت بابیان اینکه حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها با عملکرد درخشان خود لقب «ام‌أبیها، مادر پدر» را به خود اختصاص داده‌اند، خاطرنشان کرد: ایشان در رخ‌دادها و اتفاقات مختلف در کنار رسول خدا(ص) بودند و از همان ابتدای عمر خود برای تعالی و گسترش اسلام تلاش کردند.

وی از احترام نسبت به پدر و مادر به‌عنوان یکی از پیام‌های زندگی حضرت زهرا سلام‌الله علیها یاد کرد و گفت: شیوه همسرداری ایشان و حضرت علی علیه‌السلام باید مورد توجه زنان و مردان جامعه اسلامی قرار گیرد، حضرت علی علیه‌السلام در روایتی می‌فرمایند که به خداوند متعال قسم بنده یک بار هم حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها را مورد آزار قرار نداده و یک بار هم از عملکرد ایشان ناراحت نشده‌ام.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قزوینی با اشاره به اینکه مردان در منازل نیازمند استراحت و آرامش هستند، عنوان کرد: زنان باید توجه داشته باشند تا با گفتار و رفتار خود سختی مردان را بیشتر نکنند و مردان نیز باید مشکلات بانوان را درک کنند.

وی با تاکید بر اینکه فرزندان قبل از تاثیرپذیری از جامعه، از پدر و مادر خود تربیت می‌پذیرند، اظهار کرد: اگر پدران و مادران در دوران کودکی به خوبی با فرزندان خود برخورد کنند می‌توانند آن‌ها را برای زندگی درست در دوران نوجوانی، جوانی و بزرگسالی آماده کنند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین