عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۵۸۰
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
حجت‌الاسلام پناهیان:
مدرس حوزه و دانشگاه مهم‌ترین ویژگی شهید شاطری را داشتن تقوا در انجام امور عنوان کرد و گفت: مدیران جامعه باید صالح‌ترین افراد باشند.
عقیق:حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان یکشنبه‌شب در پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید حسین شاطری که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، فرمانده سپاه استان، مسؤولان دستگاه‌های اجرایی، روحانیان، خانواده‌های معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم در مسجد الزهرا (س) سمنان برگزار شد، با برشمردن ویژ‌گی‌های اخلاقی و شخصیتی، شجاعت، شهامت و مدیریتی این شهید بزرگوار گفت: آنچه موجب شد تا شهید شاطری به‌عنوان سردار شهید جهان اسلام معرفی شود، برخورداری از تقوای الهی در همه امور بود.

وی ادامه داد: شهید شاطری توانست با مدیریت انقلابی، انسانی و فراملیتی خود از چنان محبوبیتی در جنوب لبنان برخوردار شود که حتی کسانی که با مذهب ما هم خوب نبودند، از وی به به‌عنوان انسانی انعطاف‌پذیر و باصلابت یاد کنند.

این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: شهید شاطری با مدیریت جهادی، اجتماعی، معیشتی، اقتصادی و فرهنگی و با هزینه مدیریت‌شده و بدون درخواست نیروی خارج از کشور توانست در کمتر از یک سال، منطقه اشغال‌شده در اطراف حرم حضرت زینب (س) را که زیر گلوله دشمن بود، پاک کند و دشمنان را تا دو کیلومتر به عقب براند.

پناهیان ادامه داد: شهید شاطری با تمام وجود و شجاعت و خلاقیت به‌سوی اهدافی روشن گام برمی‌داشت و از موفقیت‌های بالایی نیز برخوردار بوده است.

وی رمز موفقیت شهید شاطری در عرصه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی را تقوای بالای او در این مهم بیان کرد و گفت: آن‌چنان‌که شهید شاطری در این عرصه‌ها موفق و پیروز بود، اگر امثال او را برای مدیریت منطقه زلزله‌زده کشورمان در منطقه کرمانشاه داشتیم، به موفقیت‌های خیلی خوب در کوتاه‌ترین زمان دست می‌یافتیم و اگر کسی چون شهید شاطری در امور بیکاری و اشتغال کشورمان مدیریت فکری، فرهنگی و شهامت و شجاعت داشت، شاهد مشکلات ناشی از تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها نبودیم.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه تقوای شهید شاطری باعث انجام بسیاری از کارهای او در اسرع وقت می‌شد، افزود: بسیاری از مشکلات ما ناشی از بی‌تقوایی برخی از مدیریت‌های جامعه است و متأسفانه آموزش‌های دینی ما آنچنان که باید باشد، نیست و خوب ترجمه نشده است.

پناهیان با بیان اینکه نخستین ویژگی مدیر خوب برخورداری از تقواست و مدیر باتقوا رفتار دفاعی نداشته و انعطاف‌پذیر است، گفت: تقوا باعث انعطاف‌پذیری انسان‌ها می‌شود و شهید شاطری از تمام این ویژگی‌ها در دوران مختلف زندگی برخوردار بود.

وی خاطرنشان کرد: مدیران جامعه باید صالح‌ترین افراد باشند و باید این فرهنگ در جامعه ما جا بیفتد و اگر این مهم در جامعه ما تحقق یابد، قوه قضائیه خلوتی خواهیم داشت و اگر در هزینه‌کرد بیت‌المال کشور فردی با ویژگی‌های شهید شاطری مدیریت داشته باشد، قوه قضائیه بیکار خواهد شد و این مهم نشان‌دهنده سلامت جامعه خواهد بود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین