عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۵۷۵
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷
رئیس سازمان حج و زیارت گفت:ثبت نام حج ۹۷ از ۸ اسفند آغاز می‌شود که با اعلام نام کاروان‌ها کسانی که فراخوان شده اند می‌توانند ثبت نام کنند.
عقیق:حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: ثبت نام حج ۹۷ از ۸ اسفند آغاز می‌شود که با اعلام نام کاروان‌ها کسانی که فراخوان شده اند می‌توانند مراجعه و ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه کسانی که تا پایان دیماه ۸۵ ثبت نام کرده اند اکنون فراخوان شده اند، ادامه داد:به دلیل تفاوت مسکن و پرواز‌ها حدود ۲۳ قیمت متفاوت اعلام شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود:پایین‌ترین سطح پرداخت ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و بالاترین ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.


محمدی گفت:کاروان‌هایی که اولین پرواز است و از ۲۶ تیر آغاز می‌شود، مدت اقامتشان حدود ۴۰ روز خواهد بود.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد:زائران ۷۲ ساعت فرصت دارند بعد از انتخاب کاروان، به صورت حضوری مدارک را ارائه کنند و بعد از آن ۵ روز فرصت دارند تا مبلغ مورد نظر را پرداخت کنند.

وی ادامه داد:زائران باید در پرداخت اولیه ۶ میلیون و ۵۰۰ تا ۷ میلیون ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

محمدی با بیان اینکه در مورد تعداد زائران اعزامی عددی که اکنون قطعی شده است همان تعداد سال گذشته است، ادامه داد: مسئولان عربستانی به طور ضمنی با افزوده شدن ۵ هزار نفری زائران موافقت کرده اند، اما هنوز قطعی نشده است.

وی با بیان اینکه از ۲۰ فرودگاه به مدینه منوره و جده پرواز خواهیم داشت، گفت: ۵۰ درصد زائران به مدینه و ۵۰ درصد به جده خواهند رفت.

محمدی بابیان اینکه ابتدای دی ماه طبق روال هر سال به عربستان دعوت و حضور پیدا کردیم، گفت:مطالبات خود که شامل همه اصول و توافقات ۹۶ بود، مطرح و بار دیگر به تصویب رسید.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد:بحث برگزاری حج از جمله تصمیمات شورای عالی امنیت ملی است و آن‌ها در این مورد تصمیم می‌گیرند.

وی گفت: برای حج ۹۷ طبق هماهنگی انجام شده قرار شد از خدمات بهداشتی و درمانی عربستان در منا علاوه بر امکانات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر بهره ببریم.

محمدی ادامه داد:مبنای مذاکرات امسال حل اصولی مشکلات کنسولی حج ۹۶ بود، بر این اساس سفارت سوییس به عنوان دفتر حافظ منافع هر دو کشور خواهد بود و ۱۰ کنسول ایرانی در عربستان حاضر خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین