عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۵۴۰
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
وقتی مسئولان جامعه اسلامی در اشرافیت زندگی کنند و نظام سرمایه‌داری را شعار خود قرار دهند، درد مردم جامعه را درک نخواهند کرد.
عقیق:حجت‌الاسلام سعیدیان در گفت‌وگویی با هشدار نسبت به عواقب تجمل‌گرایی مسئولان جامعه گفت: کسانی که در جامعه اسلامی منصبی دارند، مورد توجه و دقت مردم هستند. هرگونه کلام و رفتار آن‌ها بر بدنه جامعه تأثیرگذار است. وقتی مسئولان جامعه اسلامی در  اشرافیت زندگی کنند و نظام سرمایه‌داری را شعار خود قرار دهند، درد مردم جامعه را درک نخواهند کرد. در حالی که انقلاب اسلامی با شعار حمایت از مستضعفان روی کار آمد و این مسأله در حافظه ملت ثبت شده است. حال وقتی مردم با تجملات مسئولان روبرو می‌شوند، نسبت به نظام و انقلاب دلسرد می‌شوند و در این حالت، اعتراض و انتقاد آن‌ها کاملاً به جا خواهد بود.

وی پایداری مردم نسبت به اصل نظام و انقلاب اسلامی را از ویژگی‌های بارز ملت ایران معرفی کرد و افزود: مردم ما به اصل و ریشه انقلاب اسلامی معتقد هستند، زیرا جان خود را فدای این راه کردند و اکنون نیز شاهد حضور ایشان در گردهمایی‌های اجتماعی مثل ایام 22 بهمن و روز قدس هستیم. اما وقتی می‌بینند مسئولان نظام در شمالی‌ترین نقطه تهران و در بهترین خانه‌ها  زندگی می‌کنند، به طور طبیعی دست به اعتراض می‌زنند. اگر مسئولی نمی‌تواند در سطح عموم مردم زندگی کند، از سِمت خود کناره‌گیری کند تا ملت عملکرد وی را به پای نظام و انقلاب ننویسند.

تخلف مسئولان قشری از مردم را نسبت به مبانی انقلاب سست می‌کند
سعیدیان با اشاره به اینکه معتقدم اگر آمریکا و اسرائیل و دست‌پروردگان آن‌ها در برخی کشورهای منطقه مثل رژیم آل‌سعود هیچ غلطی نمی‌توانند انجام دهند، به خاطر ترس از ملت غیور و قدرت نظامی ماست، افزود: همین قدرت نظامی نیز به برکت اقتدار و فرماندهی کل قوای جمهوری اسلامی یعنی مقام معظم رهبری حاصل شده است. با این توصیفات هرگونه تخلفی از مسئولان نظام ممکن است قشری از جامعه را نسبت به مبانی انقلاب اسلامی سست کند. به نظرم کسی که حائز شرایط مدیریت جامعه اسلامی نباشد، شرایط عمومی جامعه را درک نکند و دائم در تجملات زندگی به سر ببرد، ضد ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی عمل می‌کند.

وی با اشاره به بیانات حضرت زهرا(س) درباره  اهمیت عدالت گفت: حضرت زهرا(س) در بخشی از خطبه فدکیه می‌فرمایند: «خداوند عدالت‏‌‌ورزى را براى التیام قلب‌ها قرار داد». از این روایت اینگونه برداشت می‌شود که خداوند به صورت فطری افراد را اهل عدالت قرار داده است؛ پس تا زمانی که رعایت شود، قلب مردم آرام است و اگر رعایت نشود موجبات ناراحتی مردم را فراهم می‌کند.

عدالت با تجمل‌گرایی سازگار نیست
سعیدیان افزود: همچنین ائمه(ع) در تعریف عدل فرموده‌اند: عدل یعنی «هر امری را سر جای خود قرار دهیم؛ الْعَدْلُ يَضَعُ الْأُمُورَ مَوَاضِعَهَا».  بنابر این جایگاه یک مسئول اقتضاء می‌کند از تجمل و اشرافی‌گری پرهیز کند. مسئولی که اهمیت جایگاه خود را درک نکند، توانایی تصمیم‌گیری مناسب در مواقع ضروری را ندارد. در حادثه زلزله کرمانشاه اگر سپاه به همراه بسیج و ملت شریفمان در صحنه حاضر نمی‌شدند، بسیاری از مردم کشته می‌شدند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین