عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۴۹۶
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این مطلب که برخی به دنبال اشکال بوده و با اشاره به گستاخی یکی از نویسندگان درباره علمای صدر اسلام، ابراز داشت: شمای نویسنده چطور جرأت کردی که بگویی علمای صدر اسلام گیج بوده اند؛ شما گیج هستی که نمی فهمی اسرائیل با عربستان سعودی قرارداد بسته و ائتلاف دارد تا جمهوری اسلامی ایران را ساقط کند.
عقیق:آیت الله محمد یزدی پیش از ظهر امروز در اولین اجلاسیه منشور روحانیت که در سالن همایش مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، اظهار داشت: معنای کلمه «اولین» اجلاسیه منشور روحانیت آن است که باید این جلسات تکرار شده و توضیح و تفصیل بیشتری در ادامه برای طلاب و روحانیون داشته باشیم.

وی با اشاره به وظایف روحانیت، ابراز داشت: استمرار امامت که همان حفظ نبوت است، از وظایف روحانیت است و باید در این راستا به فعالیت بپردازیم.   

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: حفظ دین خدا، انسان سازی، رفع بدعت ها و مقابله با دخالت های برخی از افراد در دین و ... اساس برنامه های امامان معصوم(ع) بوده و روحانیت نیز باید در این مسیر قدم بردارد.

آیت الله یزدی با اشاره به برخی از سخنانی که امروز در جامعه زده می شود، تصریح کرد: امروز برخی می گویند، حجاب را روحانیت از نزد خود درآورده و در دنیای امروز دیگر حجاب معنایی ندارد؛ روحانیت باید همانند ائمه جلوی این سخنان ایستاده و بگوید که حجاب از اسلام است؛ هر چند برخی خوششان بیاید، یا نیاید.

وی بیان داشت: در زمان انقلاب نیز روحانیت با بسیاری از مباحث مقابله کرده و برای این انقلاب از آبروی خود مایه گذاشته است؛  بنده به خاطر صحبت علیه شاه و برخی از سیاست های او، مستقیم به زندان رفته و مشکلاتی را تحمل کردم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: محتوای منشور روحانیت امام راحل را همه شنیده ایم؛ سوال ما این است که امروز وضع حوزه های ما چگونه است؟ اساتید ما به غیر از تدریس چه کارهایی انجام می دهند؟ این جلسات و اجلاسیه ها برای آن است که بگوییم تاکنون چه کار کرده و چه کار باید انجام دهیم.

آیت الله یزدی با بیان این مطلب که برخی به دنبال اشکال بوده و با اشاره به گستاخی یکی از نویسندگان درباره علمای صدر اسلام، ابراز داشت: شمای نویسنده چطور جرأت کردی که بگویی علمای صدر اسلام گیج بوده اند؛ شما گیج هستی که نمی فهمی اسرائیل با عربستان سعودی قرارداد بسته و ائتلاف دارد تا جمهوری اسلامی ایران را ساقط کند.

وی خاطرنشان ساخت: طلبه ای که یک سال درس یک مرجع تقلید رفته و آن مرجع یک بار هم از نظام، انقلاب و ... سخن نگفته، چگونه باید با این مباحث آشنا شود؟ آن طلبه را باید با این اجلاس ها بیدار کرد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: ما مقام مرجعیت را مقدس می شماریم و باید احترام کنیم؛ اما مراجع عظام تقلید باید بیشتر به مباحث انقلاب بپردازند؛ نمی گوئیم به اندازه رهبر انقلاب سخن بگویند؛ اما انتظار داریم بیشتر به مباحث انقلابی و مسائل روز پرداخته شود.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین