عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۴۹۰
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۲
آیت‌الله علوی گرگانی:
یکی از مراجع تقلید گفت: ما باید معرفت خود را نسبت به حضرت فاطمه زهرا(س) افزایش دهیم چرا که ایشان محور عالم وجود هستند و با این کار ما ارزش خود را بالا می‌بریم.
عقیق:آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب استان گلستان ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا(س)، به بخش‌هایی از حدیث کساء اشاره و اظهار کرد: ما باید معرفت خود را نسبت به حضرت فاطمه زهرا(س) افزایش دهیم چرا که ایشان محور عالم وجود هستند و با این کار ما ارزش خود را بالا می‌بریم.

وی طلبگی را توفیقی ارزشمند و بزرگ از سوی خداوند دانست و گفت: اینکه خداوند این فرصت را به ما داده تا در لباس طلبگی به مردم خدمت کرد و از دروس اهل بیت(ع) بهره‌مند شویم جای شکر دارد و به همین خاطر باید تلاش خود را در راستای تهذیب نفس و ارتقاء علم و دانش خود بیشتر کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به نقش نماز شب در خودسازی و سعادت انسان‌ها افزود: نماز شب عبادت ارزشمند الهی است که طلاب باید در راستای انجام این عبادت کوشا باشند.

وی با بیان اینکه در سیره علما و بزرگان دینی بر اینکه نماز شب مشکلات بزرگی را از سر راه طلبه علوم دینی بر می‌دارد تاکید شده است گفت: نباید فضیلت نماز شب و تهجد را از دست داد.

آیت‌الله علوی گرگانی بیدار ماندن و عبادت خدا پس از نماز صبح را برای طلاب ضروری خواند و افزود: طلاب باید از فرصت مهم بین الطلوعین استفاده وافر ببرند و همیشه سعی کنند با طهارت باشند؛ چرا که مرگ خبر نمی‌کند و اینکه انسان با وضو و طهارت از دنیا برود برکات زیادی خواهد داشت.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین