عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۴۸۱
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳
تنها وصیتی که این بنده آلوده به گناه دارم این است که طبق فرامین و دستورات قرآن عمل کنید و امام عزیز را یاری نمایید و جمهوری اسلامی ایران را تنها نگذارید.
عقیق:شهیدان علیرضا و ابوالقاسم حاجی بابایی دو برادری بودند که در جنگ تحمیلی برای مبارزه با دشمنان بعثی عازم جبهه های حق علیه باطل شدند.

علیرضا اولین فرمانده تیپ استان همدان بود که شهادتش مصادف شد با لیالی قدر در24 تیر سال 1361. این شهید عزیز در عملیات رمضان فرماندهی تیپ و فرمانده محور کوشک را بر عهده داشت. پس از علیرضا برادر دیگرش ابوالقاسم نیز در عملیات والفجر مصادف با اول اسفند 1364به شهادت رسید تا خون پاکشان نشانی باشد بر حقانیت راهی که در آن قدم بر داشتند.

آنچه خواهید خواند متن وصیت نامه شهید ابوالقاسم حاجی بابایی است که می‌نویسد:

با درود به محضر امام زمان (عج) و نایب بر حق او امام امت و سلام بر امت شهیدپرور این بنده عاصی و گنهکار خود را لایق این نمی‌بینم که برای شما ملت  عزیز که هستی خود را در طبق اخلاص نهاده و در راه اسلام فداکاری می‌کنید، داشته باشم و در آن حد نیستم که جواب یک قطره اشک یتیمان شما را که در راه پدر ریخته می‌شود بدهم و یا جوابگوی یک قطره از خون فرزندان یا برادران شما که در راه خدا ریخته شده و می‌شود باشم.

بنابر این از شما می‌خواهم که مرا حلال کنید و از بدرفتاری که با شما داشتم گذشت کنید. شما را به خدای سبحان قسم می‌دهم که مرا حلال کنید که حق‌الناس کار سنگینی است و کسی را یارای تحمل آن نیست. تنها وصیتی که این بنده آلوده به گناه دارم این است که طبق فرامین و دستورات قرآن عمل کنید و امام عزیز را یاری نمایید و جمهوری اسلامی ایران را تنها نگذارید که عذاب خدا سخت است و مظلومیت اسلام را در صدر اسلام فراموش نکنید.

خدمت پدر و مادر عزیزم که عمر خود را در راه رشد و تربیت ما گذراندند سلام می‌رسانم و نمی‌دانم با چه زبانی سخن بگویم که بتوانم مقداری از آن را ادا کنم. امیدوارم از سر تقصیرات من بگذرند و مرا حلال کنند که رضایت پدر و مادر رضایت خداوند است و من قدر آنها را ندانستم و حق آنها را ادا نکردم. امیدوارم فراق مرا همچون برادرم تحمل و دشمنان را نابود کنید. وصیت من به برادرانم این است که ادامه‌دهندگان راه من باشند و اسلحه مرا زمین نگذارند و دست از یاری اسلام بر ندارند و بدانند که هر قدم برمی‌داریم به سوی مرگ نزدیک‌تر می‌شویم و از خواهرم انتظار دارم زینب‌وار در مرگ من صبر کند، به زینب بنگرد که 72 تن را در کربلا از دست داد.

در پایان امیدوارم این بنده حقیر را ببخشید و حلال کنید.

ابوالقاسم حاج‌بابایی

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین