عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۴۶۳
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۱
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به این که ابوجهل های زمان در مقابل ولایت ایستاده اند، گفت: یکی از مهم ترین عوامل توقف در مسیر انقلاب این است که مسؤولان دچار زندگی اشرافی شوند.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، امروز در سوگواره یاس نبوی، در امامزاده سید حسین(ع) پلت کله نشتارود تنکابن با اشاره به حدیثی از حضرت فاطمه زهرا(س)  گفت: تلاوت قرآن، نگاه کردن به چهره ملکوتی پیامبر(ص) و انفاق در راه خدا، سه مسأله ای است که نزد آن حضرت محبوب است.

وی، سعادت دنیا و آخرت را تلاوت قرآن مجید دانست و افزود: قرآن نور است که خدا به واسطه پیامبر(ص) بر ما نازل کرده که از ظلمت و تاریکی دنیا نجات یابیم و برای رسیدن به این هدف باید با قرآن انس بیشتر بگیریم و خودمان و فرزندانمان را با قرآن بیمه کنیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که یکی از خدمات بزرگ انقلاب اسلامی، امام(ره) و مقام معظم رهبری ایجاد بستری مناسب در جهت  ترویج تلاوت و فهم قرآن در جامعه است، افزود: باید تلاوت قرآن در خانه ها جدی تر گرفته شود.

وی با اشاره به دومین قسمت از حدیث حضرت زهرا(س) نگاه کردن به چهره ملکوتی پیامبر(ص) را تنها نگاه معمولی ندانستند، افزود: نگاه باید با اطاعت و احترام باشد، نه نگاهی که خیلی ها مثل ابوجهل و ابوسفیان تنها به ظاهر داشتند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید به اینکه ما باید به قرآن و اهل بیت(ع) تمسک بجوییم تا گمراه نشویم، تصریح کرد: راه سعادت، پیروی و اطاعت از هر دو امانت است و حضرت زهرا(س) یکی از مهمترین اشخاص مشمول عترت، این امانت الهی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی بابیان اینکه انفاق یعنی در راه خدا قدم برداریم، افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) انفاق مال، انفاق جان و انفاق آبرو را داشتند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به این که حضرت زهرا(س) با علم و آگاهی، زندگی زاهدانه ای را  اختیار کردند و درآمد حاصله از فدک را برای فقرا خرج می کردند که این روش زندگی باید مدنظر مسؤولان باشد و مقام معظم رهبری  نیز نسبت به این موضوع بارها متذکر شده اند، گفت: یکی از مهم ترین عوامل  توقف در مسیر انقلاب این است که مسؤولان دچار زندگی اشرافی شوند.

وی با اشاره به ارزش و جایگاه انفاق در راه خدا تصریح کرد: انفاق مال و جان مال ارزشمند است و با این دو عمل در جامعه  عزیز می شویم، اما اگر آبرو را انفاق کنیم حتی نزد نزدیکان هم اعتبار نداریم و چه بسا سخت ترین انفاق، انفاق آبرو است که نماد این کار بزرگ حضرت زهرا(س) است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) می توانست جایگاه خود را حفظ کند، اما برای دفاع از ولایت و ماندگاری آن از همه چیز گذشتند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی به اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) مادر امت است، گفت: شهدا از حضرت زهرا(س) یاد گرفته اند که بعداز نبوت مهمترین حق در جهان، امامت و ولایت است و باید این حق باقی بماند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف کشور در پایان سخنان خود گفت: حضرت زهرا(س) این حرکت بی نظیر  را برای ولی زمان خویش انجام دادند و ما باید از این عمل بی نظیر درس بگیریم و ولی خویش را تنها نگذاریم.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین