عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۴۳۰
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۱
یکی از ویژگی‌های زندگی فاطمی و علوی کمک به یکدیگر برای بهشتی شدن است، امری که شاید امروزه کمتر در محیط خانواده به آن توجه می‌شود.
عقیق:یکی از ویژگی‌های زندگی حضرت زهراء(س) به ویژه در ارتباط با همسر و محیط خانواده، نحوه رفتار ایشان با حضرت علی(ع) است. در همین راستا یکی از اساسی‌ترین نیازهای زندگی امروز ما آگاهی از خصوصیات و ارزش‌های زندگی فاطمی و علوی است، چراکه آنان عالی‌ترین هادیان بشریت به شمار می‌روند و به بهانه‌های مختلف بهترین آموزه‌‌ها را ـ قرن‌ها پیش ـ برایمان مطرح کرده‌اند، آموزه‌هایی که امروزه نیاز مبرمی به آگاهی و به کار بستن آنها در ابعاد مختلف زندگی جهت بهره‌مندی از سعادت دنیوی و اخروی داریم.

حجت‌الاسلام «مسعود عالی» استاد حوزه و از وعاظان کشور در بیانی درباره یکی از ویژگی‌های زندگی فاطمی گفت: حضرت زهراء(س) زن بودن را به عنوان اولین شأن و سپس همسر بودن را به عالمیان نشان داد.

وی خاطرنشان کرد: رسول خدا (ص) مدتی پس از ازدواج حضرت زهراء(س) و امیرالمومنین(ع) از مولا علی(ع) پرسیدند همسرت را چگونه یافتی؟ حضرت فرمود: «نعْم العون على طاعةالله» فاطمه(س) مرا در بندگی کمک می‌کند، همچنین از حضرت زهراء(س) این سوال را کردند و ایشان نیز فرمود: «خیر بعل» او بهترین همسر است.

این استاد حوزه تأکید کرد: از این گفته امیرالمومنین درباره حضرت زهراء(س) باید این درس را بگیریم که زن و مرد باید به بهشتی شدن یکدیگر کمک کنند.

حجت‌الاسلام عالی یادآور شد: امیرالمومنین(ع) بر این نکته تأکید دارد که در این 9 سال زندگی با فاطمه زهراء(س) هیچگاه او دل مرا نشکست و مرا عصبی نکرد، من نیز با او چنین بودم.

وی ابراز امیدواری کرد: ای کاش در ایام فاطمیه (س) که روضه‌های حضرت زهراء (س) بیان می‌شود، جزئیات زندگی آن بزرگوار نیز مطرح شود تا با تمام وجود صمیمیت این دو بزرگوار را در محیط خانواده درک کنیم.



منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین