عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۴۲۷
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۱
آیت‌الله علوی‌گرگانی:
یکی از مراجع عظام تقلید گفت:‌ حضرت زهرا (س) جامع صفات عالیه انسانی است و خداوند این صفات را در وجود ایشان قرار داده است.
عقیق: آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس اظهار کرد: ریشه تمام فرهنگ اسلامی به حضرت زهرا (س) منتهی می‌شود و حضرت زهرا (س) جمع صفات عالیه انسانی است که خداوند در وجود ایشان قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه پیامبر اکرم (ص) دست حضرت زهرا (س) را می‌بوسد معنای زیادی دارد. پیامبر اکرم (ص) در وجود حضرت زهرا (س) واقعیتی را مشاهده می‌کردند بنابراین حرکت ایشان تعلیم و تعلم برای بشر است.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت تشکیل شورای نگهبان گفت: امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب جلسه‌ای خصوصی تشکیل دادند و گفتند امروز باید سرنوشت ملت و مملکت را تعیین کنیم و چه کنیم که حق ملت ادا شود و نخبگانی از شخصیت‌های علمی انتخاب شوند تا مرزبانان این کشور باشند و هر چه در کشور تصویب می‌شود با نظر آنها باشد بنابراین توافق شد که شورای نگهبان تشکیل شود و اختیار کشور به دست آنها باشد.

وی با بیان اینکه کار شما نیز سنگین است گفت: این مسؤولیت سنگین را اجرا کنید و توجه داشته باشید اسلام برترین همه حکومت‌ها است. باید سعی شود قانون اسلام در مملکت به طور کامل پیاده شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اسلام مافوق همه ادیان است عنوان کرد: شورای نگهبان نظارت عالیه بر قوانین دارد و قوانین را با دین انطباق می دهند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه امام موسی کاظم(ع) می‌فرمایند فقه کلید همه درها و جامع‌ترین علم در جامعه است گفت: علم فقه جامع‌ترین علم در جامعه است و جامعه را اصلاح می‌کند.

این مرجع تقلید یادآور شد: شما قدر خود را بدانید و از خدا بخواهید که کمک کند و اگر شبهه‌ای ایجاد شد به صاحبان رأی و فقه مراجعه کنید؛ اینگونه می‌توانید مسائل را برطرف کنید.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین