عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۴۰۴
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
حضرت زهراء(س) در وصیتی دغدغه خود را درباره کیفیت تشییع پیکرش با خادمه‌اش اسماء در میان نهاد.
عقیق:حجاب و عفاف گوهری گرانبهاستکه اثرات عجیبی بر شخصیت و سرنوشت انسان می‌گذارد. حجاب یک ارزش است، ارزشی که فطرت و طبیعت آدمی ـ چه مرد و چه زن ـ آن را می‌پذیرد، ارزشی که این روزها در جامعه اسلامی با توجه به نگاه‌های متفاوتی که نسبت به حجاب وجود دارد، نیاز به احیای مجدد دارد، چرا که دشمنان به صورت‌های مختلف درصدد ایجاد بی‌میلی نسبت به حجاب در جوامع اسلامی هستند که تا حدودی نیز موفق هم بودند، اما خداوند برای ما انسان‌ها عالی‌ترین هادیان را قرار داده تا با بهره‌گیری از آموزه‌های آنان، زیباترین رفتارها را بیاموزیم و به منصۀ ظهور برسانیم.

بی‌تردید عمل به توصیه‌های اهل‌بیت(ع) در موضوعات مختلف از جمله حجاب و عفاف، بهترین و آسان‌ترین راهکارها برای شبیه کردن خود به آن بزرگواران است، آنان به عنوان برترین هادیان بشریت، قطعاً مصلحت محبان و شیعیانشان را در دنیا و آخرت بیش از هر کس دیگری می‌دانند.

حضرت فاطمۀ زهراء(س) در بیانی به معرفی بهترین موضوع برای زنان می‏‌پردازند:

«خَيْرٌ لِلِنّساءِ أنْ لا يَرَيْنَ الرِّجالَ وَ لا يَراهُنَّ الرِّجالُ»؛ بهترین چیز براى حفظ شخصیت زن آن است که مردى را نبیند و نیز مورد مشاهده مردان قرار نگیرد.

منبع: (بحارالأنوار: ج43، ص54، ح48)

حضرت زهراء (س) در آخرین روزهاى عمر مبارکشان ضمن وصیتى به اسماء فرمود: من بسیار زشت و زننده مى‌دانم که جنازه زنان را پس از مرگ با انداختن پارچه‌اى روى بدنش تشییع مى‌کنند و افرادى اندام و حجم بدن آنها را مشاهده و براى دیگران تعریف کنند. مرا بر تختی که اطرافش پوشیده نیست و مانع مشاهده دیگران نباشد قرار مده ـ بلکه مرا با پوشش کامل تشییع کن ـ ، خداوند تو را از آتش جهنّم مستور و محفوظ کند. (تهذیب الأحکام: ج1، ص 429، کشف الغمّه: ج 2، ص 67)


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین