عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۴۰۳
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
سیدحمیدرضا برقعی گفت: شعر گفتن برای حضرت زهرا(س) را جور دیگری دوست دارم و موضوع را شاعرانه می‌دانم.
عقیق:سیدحمیدرضا برقعی از شاعران کشورمان در گفت‌وگویی اظهار داشت: از برکات این روزگاران شعر آئینی، زیاد شدن شعر برای حضرت زهراست. نمی‌دانم دلیلش چیست که در گذشته کمتر سروده شده است.

وی افزود: این موضوع که اندک بودن اشعار مربوط به این است که حواس شاعران به موضوع دیگری جمع بوده یا اینکه نکته خاصی وجود داشته را باید مورد مطالعه قرار داد. اما خوشبختانه در روزگار ما شعر برای حضرت زهرا(س) بسیار است.

برقعی با بیان اینکه آنطور که شعر آئینی در اوج خود قرار گرفته در موضوع خاص شعر برای حضرت زهرا(س) هم این مسئله دیده می‌شود، گفت: اشعار بسیاری حتی به شکل یک مجموعه خاص و مجزا برای حضرت علی(ع) دارم ولی باز هم تعداد سروده‌های فاطمی‌ام بیشتر است.

شاعر مجموعه شعر «رقعه» با این ادبیات که «شعر گفتن برای حضرت زهرا(س) را جور دیگری دوست دارم» و موضوع را شاعرانه می‌دانم، تصریح کرد: موضوع باید شاعرانه باشد که خلق و شعر نوشته شود. چون شخصیت حضرت زهرا(س) شاعرانه است، به دوستان شاعرم توصیه می‌کنم که از این موضوع شاعرانه غافل نشوید.

به گفته برقعی، واقعا زندگی ایشان تمام نشدنی است. شما از ولادت تا شهادت حضرت زهرا(س) را ببینید که 18 سال بیشتر نیست، ولی از تمام این سالها داستان داریم. اکنون اگر بخواهم آنچه در مورد حضرت زهرا(س) شنیده‌ام را تیتروار بنویسیم شاید از یک معصوم بیشتر باشد. حضرت زهرا در لحظات آخر به امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند: "که سلام من را به فرزندانم برسان". به نظرم این جمله خیلی قابل فکر و تامل است. چرا به امیرالمومنین فرمودند و چه رازی در این رساندن سلام نهفته است؟ منظورشان از فرزندان چه کسانی هستند؟ می‌خواهم بگویم وقتی موضوع شاعرانه باشد شاعر به وجد می‌آید.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین