عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۳۹۶
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) خانه‌نشین نبود و همواره از رسول خدا و امیرالمؤمنین حمایت می‌کرد، گفت: حدس می‌زنم که فاطمه(س) اگر امروز هم بود، محور اصلی رفتارش مبارزه با برنامه‌های ابلیس برای گمراهی انسان بود.
عقیق:حجت‌الاسلام علیرضا پیروزمند، استاد حوزه و دانشگاه و عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی در گفت‌وگویی در پاسخ به این سوال که اگر امروز حیات مادی حضرت زهراء (س) را می‌داشتیم، محور رفتارهای ایشان بر چه اساس می‌بود و با چه چیزهایی مقابله می‌کردند، اظهار کرد: حضرت فاطمه زهراء(س) در زمان حیات پیامبر (ص) و حتی پس از وفات ایشان، به هیچ وجه منزوی و خانه‌نشین نبودند، بلکه همیشه حامی و پشتوانه پدرشان و امیرالمومنین (ع) بودند.

عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به ایراد خطبه فدکیه توسط فاطمه زهراء (س) و افشاگری‌های ایشان علیه دشمنان گفت: اوج نقش‌آفرینی حضرت زهراء (س) زمانی بود که دشمنان درصدد غصب خلافت برآمدند.

وی افزود: حضرت فاطمه (س) با رفتارهایشان در برابر آن غاصبان به ویژه با قرائت خطبه فدکیه به افشاگری علیه آنان پرداختند و مسئولیتی تاریخی را بر عهده گرفتند و این یعنی حضرت فاطمه (س) حمایت از ولیّ زمانه را امری محوری و اساسی می‌دانستند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کردند.

حجت‌الاسلام پیروزمند تأکید کرد: می‌توان حدس زد که اگر امروز هم از حیات مادی حضرت زهراء (س) بهره‌مند بودیم، محور اصلی رفتارشان مبارزه با برنامه‌های ابلیس برای گمراهی انسان بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه جنسیت انسان‌ها در پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی ممانعتی ایجاد نمی‌کند، یادآور شد: گرچه لازم است بانوان عفاف و حجاب خود را حفظ کرده و باعث امنیت بیشتر جامعه ـ چه برای خود و چه برای مردان ـ شوند، اما آنان با حفظ شئونات اسلامی می‌توانند برای کشور مفید باشند و از سوی دیگر هیچ دستوری در اسلام مبنی بر حضور زنان در خانه و عدم شرکت آنان در مسئولیت‌های اجتماعی نداریم.

حضرت زهراء (س) با توجه به شرایط خاص آن زمان و غربت امیرالمومنین (ع) با حضور در اجتماع و قرائت خطبه فدکیه، به دفاع از حریم امامت و ولایت پرداختند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین