عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۳۸۹
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
کارشناس مذهبی در جمع طلاب:
حجت الاسلام خضری گفت: تمام زنان و مردان مبارز و انقلابی می‌توانند از زندگی سیاسی و اجتماعی و شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا (س) درس ایثار و دفاع از اهل بیت و ولایت بگیرند، چرا که شخصیت این بانوی شجاع شخصیتی ممتاز و برجسته بود.
عقیق:حجت الاسلام سید مهدی خضری، شب گذشته در مراسم سوگواری طلاب، اساتید و مدیران مدارس علمیه قزوین که در آستانه مقدسه حلیمه خاتون برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: با مراجعه به قرآن کریم درمی‌یابیم که آیات متعددی در بیان شأن و مقام حضرت نازل شده است که از آن جمله می‌توان به آیه‌ی تطهیر، آیه مباهله، آیات آغازین سوره دهر، سوره کوثر، آیه اعطای حق ذی القربی و... اشاره کرد.

وی افزود: بر اساس روایات این گونه آمده است که کار حضرت زهرا(س) در منزل بسیار بود و از پیامبر(ص) خواستند که برای کمک در کارها از خدمتکار استفاده کنند و پیامبر گرامی اسلامی(ص) به حضرت زهرا(س) گفتند که هر شب قبل از خواب 34 الله اکبر، 33 سبحان الله، و 33 الحمدلله بگوید که این از هر خادمه و خدمتکاری بهتر است.

این کارشنس مذهبی اظهار کرد: در کتاب امالی صدوق روایتی از امام صادق(ع) نقل است که ایشان می‌فرمایند برای حضرت فاطمه(س) 9 اسم فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه و زهرا عنوان شده است.

 وی ادامه داد: گاهی ما اسامی افراد را برای شناخت می‌گذاریم، اما القاب حضرت فاطمه(س) هر کدام بابی از معارف است و یکی از القاب ایشان راضیه و مرضیه است، یعنی هم به مقام رضا رسیده است و هم مورد رضایت خداست.

 حجت الاسلام خضری بیان داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) فقط در قیامت دوستانش را جدا نمی‌کند، بلکه ما معتقدیم در همین دنیا هم این افراد را تک تک جدا خواهد کرد.

 کارشناس مذهبی تصریح کرد: آن حضرت دارای ابعاد مختلفی است که یک بعد آن، بعد معنوی و روحانی ایشان است که باید در چنین ایامی برای حرکت انسان‌ها به سمت معنویات آن را تببین کرد.

وی خاطرنشان کرد: انسان باید خود را پاک و به سمت عصمت عملی و قله‌ای به نام حضرت زهرا(س) حرکت کند تا به انوار آن حضرت که محور حدیث کساء و محور پاکیزگی و طهارت است، برسد.

وی افزود: تمام زنان و مردان مبارز و انقلابی می‌توانند از زندگی سیاسی و اجتماعی و شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا (س)  درس ایثار و دفاع از اهل بیت(ع) و ولایت بگیرند، چرا که شخصیت این بانوی شجاع شخصیتی ممتاز و برجسته بود.یادآوری می شد .

گفتنی است، این مراسم از تاریخ ۲۸ بهمن لغایت ۲ اسفند از سوی حوزه علمیه قزوین در این مکان مقدس برگزار می شود.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین