عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۳۵۰
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
محمد شجاعی:
محمد شجاعی گفت: اولین راهکار برای رسیدن به ائمه(ع) و حضرت زهرا(س) این است که ما شیعه باشیم یعنی اینکه اوامر حضرت را انجام دهیم و آنچه را که نهی کرده اند نیز ترک کنیم.
عقیق:محمد شجاعی، استاد حوزه و دانشگاه و طلبه درس خارج حوزه علمیه قم، شامگاه پنج شنبه ۲۶ بهمن ماه سالجاری در جلسه هفتگی شرح زیارت جامعه کبیره که در حسینیه هیئت قرائت قرآن شهر ری برگزار شد، با توجه به ایام فاطمیه درباره شخصیت حضرت زهرا(س) و چگونگی ارتباط برقرار کردن با ایشان گفت: انسان زرنگ کسی است که در دعاهایش از ائمه(ع) و حضرت زهرا(س) بخواهد که وقتی آنها پیش خدا هستند او را آنجا نزد خدا یاد کنند.

وی ادامه داد: وقتی کسی توانست با حضرت زهرا(س) خوب ارتباط برقرار کند، یک دفعه می بیند شب حضرت به خوابش آمد و او را با اسم کوچک صدا می زند و می گوید داشتم با خدا راجع به تو حرف می زدم، داشتم با امیرالمومنین(ع) درباره تو حرف می زدم. این قیمتی است اما هر کس چنین چیزی را از ائمه(ع) نمی خواهد که در خلوت ها در وقتی که پیش خدا هستند او را یاد کنند.

شجاعی افزود: یک روح بزرگ و قوی می خواهد که شخص چنین درخواستی از ائمه(ع) داشته باشد که آن بزرگواران در دعاهای ویژه ای که دارند، در خلوت هایشان یا او باشند. همیشه دعا کنید و از ائمه(ع) بخواهید که مرا جزء دغدغه هایتان قرار بدهید، یعنی به طور ویژه به من فکر کنید.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: این کار هر کسی نیست که بتواند با حضرت ارتباط برقرار کند و این ارتباط یک رابطه شخصی باشد اما راه این ارتباط برقرار کردن باز است و هر کس بخواهد می تواند. برای همین است می گویند بعد از زیارت سریع رد نشوید بلکه حرف دلتان را بزنید و بخواهید از آنها که نزد ربشان شما را یاد کنند.

چگونه عضو حزب اهل بیت(ع) شویم؟

شجاعی با بیان اینکه برخی درخواست دارند جزء حزب ائمه(ع) باشند ودر دعاهایشان نیز آن را می گویند، گفت: عضو حزب امام شدن به این معنی است که ما از نظر شخصیت، مقام، دغدغه، تفکرات، آرمانها، آرزوها می خواهیم مثل و شبیه ائمه(ع) شویم. در دعا هم می خوانیم صیرونی من حزبکم، می خواهیم شخصیت ما را جوری برگردانند و ما را عوض کنند که مانند آنها بشویم و این قدر عوض شویم که جزء حزب آنها شویم.

وی ادامه داد: ما با خراب ترین وضعی که داریم می توانیم شروع کنیم و به ائمه(ع) برسیم، به نظر شما آیا درگاهی از این مهربان تر از این بزرگتر جایی سراغ دارید که با این وضع خرابی که داریم به ما اجازه می دهند خود را به ائمه(ع) برسانیم؟! با اوج آلودگی به ائمه(ع) می گویید: صیرونی من حزبکم، این قدر مرا متحول کنید که هم حزبی و هم درجه شما شوم.

شجاعی افزود: برای رسیدن به ائمه(ع) و شبیه آنها شدن چقدر راه باز است ولی ما تنبلی می کنیم و به سوی آنها حرکت نمی کنیم و بی خیال هستیم، این همه مسیر و مقام سر راه ما قرار داده اند اما ما هوس رفتن نمی کنیم و دغدغه و آرزوی ما چیز دیگری است، اصلا آن طرف و سمت ائمه(ع) رفتن نمی رویم، این قدر فاصله به آنها داریم که حتی قیامت هم به سختی آنها دستشان به ما می رسد.

وی ادامه داد: کسی که این قدر خراب می کند و از ائمه(ع) فاصله دارد با مشکلات و گناهانی که دارد در دنیا پاک نمی شود، برزخ هم که وارد می شود باز آنجا هم پاک نمی شود و در قیامت نیز چنین است و باید برای پاک شدنش او را به جهنم ببرند و آن قدر در جهنم بماند تا پاک شود و نجات یابد.

اولین راهکار رسیدن به اهل بیت(ع)

شجاعی با بیان اولین راهکار برای رسیدن به ائمه(ع) گفت: اولین راهکار برای رسیدن به ائمه(ع) و حضرت زهرا(س) این است که ما شیعه باشیم و شیعگی کنیم. یعنی اینکه اوامر حضرت را انجام دهیم و آنچه را که نهی کرده اند نیز ترک کنیم. این اولین مرحله است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه قرآن از ما خواسته است سرعت و سبقت بگیرید، اظهار کرد: امشب من یک راهکار قوی به شما هدیه می دهم که خیلی از مشکلات ما را حل می کند و باعث سرعت گرفتن ما در رسیدن می شود، همانطور که قرآن نیز تاکید کرده است سرعت و سبقت بگیرید، یعنی معطل کسی نشوید سریع بیایید.

عرش مرکز حاکمیت و مدیریت الهی/ راه رسیدن به عرش

وی ادامه داد: دقت کنید اول ببینید حضرت زهرا(س) کجا هستند؟ ایشان در عرش هستند و عرش نیز مرکز فرمانروایی، حاکمیت، تدبیر و مدیریت است و حضرت در چنین جایی هستند. پس اگر می خواهید به سرعت به عرش برسید به جای معطلی در زمین بروید ببینید دغدغه های حاکمیتی حضرت زهرا(س) چیست و در آن دغدغه ها شما شرکت کنید و آن دغدغه ها را داشته باشید.

شجاعی تاکید کرد: برای این کار باید دغدغه های زمینی، جمادی، گیاهی، حیوانی خود را رها کنید و دغدغه شما دغدغه های حضرت زهرا(س) و امام زمان(عج) باشد و اگر دغدغه های شما با آنها یکی شود ره صد ساله را یک شبه رفته اید و با سرعت رسیده اید.

وی ادامه داد: فکر کنید ببینید الان حضرت زهرا(س) که در عرش هستند و مقام تدبیر عالم را دارند الان نوع دغدغه ها و غصه های ایشان چیست؟ ما هم همان غصه ها و دغدغه ها را داشته باشیم و غمخوار حضرت زهرا(س) و امام زمان(عج) باشیم، هم اشک و هم ناله آنها شویم. حالا آیا می توانید؟

شجاعی با بیان مثالی اظهار کرد: مثلا در جبهه کسی سرباز است و کارش هم مقدس و جهاد و مبارزه است، ولی یک موقع یک کسی که سرباز است مسیر را طوری طی کرده است که در اتاق جنگ و فرماندهی نشسته است و برای یک عملیات جهانی تصمیم گیری می کند ولی بقیه سربازان نمی تواند به این چادر فرماندهی بیایند هر چند او نیز سرباز است. حالا ما هم باید ببینیم می توانیم به چادر فرماندهی امام زمان(عج) برویم؟

آیا می توانید به جای اینکه باری روی دوش حضرت باشید باری را بردارید؟!

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) در عرش که مرکز فرماندهی است هستند و آنجا هم مقام تدبیر و هدایت ما سوی الله است و حضرت آنجا دغدغه میلیاردها فرزندش را دارد، حالا آیا شما می توانید آنجا بروید و به حضرت سلام کنید و بگویید من برای خودم چیزی نمی خواهم فقط آمده ام کمک شما باشم، من از آن بچه های لوس درد سر ساز نیستم که هر روز با معصیت و گناه شما را ناراحت و غصه دار کنم بلکه خودم رااصلاح کرده ام و آمده ام کمک شما باشم.

شجاعی اظهار کرد: باید طوری باشیم که وقتی صبح از خواب بیدار می شویم فکر کنیم ببینیم حضرت دغدغه و غصه اش چیست و ما نیز همان را داشته باشیم. ببینیم امام زمان(عج) برای چه غصه می خورد ما هم همان غصه ها را داشته باشیم تا حدی که امام بگوید فلانی هست و کمک من است. در این صورت شما هم مستجاب الدعا هستید و دعای شما هم مستجاب می شود.

وی افزود: از خدا بخواهید که شما را از بهترین کمک کنندگان حضرت قرار بدهد، پس باید نوع غصه ها و آرزوهای زندگی را عوض کنید و هماهنگ با امامتان باشید.

شجاعی با بیان اولین اثر هم غصه شدن با ائمه(ع) بیان کرد: وقتی هم غصه حضرت زهرا(س) و امام زمان(عج) شدید اولین ظهور و اثر آن این است که دیگر شما غصه دنیا را ندارید و اصلا اینجا در دنیا کاری ندارید که زن و بچه، یا فامیل و دیگران به شما چه گفتند و چه آزاری دیدید.

وی ادامه داد: من دیگر نیامده ام بگویم حضرت باری از دوش من بردارید و فلان مشکلم حل شود بلکه آمده ام بگویم باری از روی دوش شما می خواهم بر دارم. وقتی چنین باشید حضرت نیز در قلبش دیگر مطمئن است که بخشی از بارها را شما بر می دارید و دیگر شما هم باب الحوائج شده اید و حضرت نیز راحت است. پس شر خودتان را از حضرت زهرا(س) و امام زمان(عج) کم کردید، بلکه آنها را خوشحال نمودید.

شجاعی با بیان اینکه اعوان و انصار حضرت شدن کار هر کسی نیست، گفت: اعوان و انصار حضرت بودن شوخی نیست، اینجور نیست که بگویید کاش امام زمان(عج) ظهور کند و ما جزء اعوان وانصارشان شویم، بدانید که امام زمان(عج) ظهور کرده اند و همین الان باید جزء اعوان و انصار حضرت باشید. همین الان امام زمان(عج) هل من ناصر ینصرنی می گوید و باید پاسخ او را داد. حالا آیا می خواهید خود را به چادر امام زمانتان برسانید، بالاخره صدها چادر هست اما چادر فرمانده رفتن کار هر کسی نیست.

گفتنی است، این جلسه به طور مستقیم از شبکه ماهواره ای ولایت پخش شد.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین