عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۲۹۷
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران:
رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران گفت: امیرمومنان امام علی(ع) فرمودند غیرت زن کفر اما غیرت مرد از ایمان است.
عقیق:آیت الله علی اکبر رشاد رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران در درس خارج فقه که در حوزه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: از کلمات قصار امیرمومنان امام علی(ع) است که فرمودند غیرت زن کفر اما غیرت مرد از ایمان است.

وی افزود: غیرت مرد از دستورات الهی است، تعدد زوجات نیز از ناحیه خداوند  است اما غیرت زن درباره این موضوع نوعی پوشاندن این حکم الهی است.

آیت الله رشاد با تاکید بر اینکه غیرت مرد در زمره ایمان است، عنوان کرد: سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده  و مبتنی بر این است که زنان به حدود حقوق مردان و انجام تکالیف خود التزام داشته باشند زیرا در حقیقت نوعی تقسیم کار طبیعی در اداره نهاد خانواده را خداوند متعال انجام داده است.

 رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران افزود: خداوند چنین مقرر کرده است که کار بیرون خانه که نوعا سخت و خشن است بر عهده مرد باشد که طبع منتاسب با این امور را دارد و کارهای درون خانه که نیازمند روح لطیف و تربیت فرزندان است بر عهده بانوان باشد در حقیقت این تقسیم کار بر اساس طبیعت جنس زن و مرد است که با هدف تکمیل انسانیت بنا نهاده شده است.

وی ادامه داد: بنیان نهاد خانواده بر فطرت طبیعی زن و‌  مرد بنا نهاده شده است و رابطه‌ای که بین زن و مرد به صورت طبیعی برقرار شود  منشا دوام حیات انسان است.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین