عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۲۹۶
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
آیت‌الله قرهی:
آیت‌الله قرهی گفت: هرکه از خدا بیشتر خائف باشد نزد او مقرب‌تر و دارای امنیت و آرامش بیشتر است.
عقیق:آیت‌الله روح‌الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) دوشنبه 23 بهمن در جلسه درس اخلاق که در حوزه و مسجد امام مهدی(عج) برگزار شد، اظهار داشت: از ویژگی‌های متقین عالم این است که بر دوری از تقرب خداوند بسیار ترس دارند.

وی با بیان اینکه نماز معراج مومن برای تقرب الهی است، افزود: کسی که عشق پروردگار عالم را دارد می‌ترسد خداوند او را رد کند بنابراین مراقب عمل خود است.

آیت‌الله قرهی درباره اهمیت مساله خوف و رجا، عنوان کرد: یکی از حسنات خوف و رجا این است که انسان را وارد به عمل به دستورات الهی می‌کند که نزد خدا مقرب شود.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) بیان داشت: پیامبر(ص) فرمودند خائف‌ترین شما نزد خداوند من هستم، عاشق دوست دارد با خدا خلوت کند، عاشقان و عارفان خلوت با خدا را بسیار دوست دارند و در این زمینه اصلا دوست ندارند مشهور شوند چراکه خلوت آنها کاهش خواهد یافت.

وی افزود: هرکه بیشتر خائف باشد نزد خداوند مقرب‌تر است، هر کس از هر چه بترسد از آن فرار می‌کند اما هر کس از خدا بترسد به سوی او می‌گریزد.

 آیت‌الله قرهی عنوان کرد: خصوصیت خوف ممدوح این است که امنیت و آرامش در دورن انسان ایجاد می کند اما خوف از دشمن امنیت را از انسان می‌گیرد.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با اشاره به اینکه حقایق علم الله را حکمت گویند راس حکمت ترس جدایی از خداوند است، ابراز کرد: انسان عاقل همواره خوف دارد و اینکه نماز می‌خواند یا به مقاماتی دست یافته مغرور نمی‌شود چراکه بزرگانی زیادی بودند که در یک لحظه سقوط کردند، هرکس حتی اگر لحظه‌ای تصور کند که کسی شده است همان لحظه سقوط او است که شاید سال ها بعد متوجه این مساله شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوف درباره عاقبت به خیری از خوف‌های ممدوح است، کسی که توبه کرده و به گناه بازگشت نداشت با وجود این خوف و رجا داشت هنگام از دنیا رفتن مقام اولیاء الهی را به او عطا می‌کنند.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین