عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۲۹۴
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۶
معاون پژوهش مدرسه علمیه بیجار:
معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار گفت: پرداخت زکات توسط مسلمان و اهمیت به این مهم از دین مبین اسلام خود نوعی اقتصاد مقاومتی در برهه کنونی از زمان است.
عقیق:حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی، در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار با اشاره به اهمیت زکات در دین مبین اسلام، گفت: فلسفه زکات، تأمین قوت فقرا و از بین بردن کبر و نخوت است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار افزود: امیرالمومنین (ع) می فرمایند: « همانا خداوند در اموال ثروتمندان، قوت و روزی فقرا و مستمندان را واجب نمود و هیچ فقیری گرسنه نمی ماند مگر اینکه ثروتمندان زکات مال خویش را از آنان امتناع کرده اند».

وی با اشاره به اینکه زکات اثرات روحی و اجتماعی خاصی بر جامعه دارد، گفت: پرداخت زکات و اهمیت دادن به این واجب دینی باعث می شود که انسان بیش از پیش فروتن و سبک بال باشد. آن دست از کسانی که در پرداخت خمس و زکات خود کوتاهی نمی کنند، همیشه زندگی سرشار از موفقیت، آرامش و ... دارند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار افزود: امام علی (ع) کبرزدایی و ایجاد برابری و مساوات را مرهون پرداخت زکات می دانند. از مطالب ارائه شده می توان دریافت که یکی از مصادیق حق الناس پرداخت زکات است.

حجت الاسلام معصوم خانی در پایان سخنان خود اظهار داشت: پرداخت زکات توسط مسلمان و اهمیت به این مهم از دین مبین اسلام، خود نوعی اقتصاد مقاومتی در برهه کنونی از زمان است.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین