عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۲۹۱
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
معاون دانشگاه قم:
معاون دانشگاه قم بر لزوم استفاده بهینه از ظرفیت هنر برای انتقال مفاهیم معنوی تاکید کرد.
عقیق:حجت الاسلام رضا نوروزی در آئین اختتامیه سوگواره ملی "سفر تا صفر" در دانشگاه قم هنر را یکی از ابزارهای مهم در انتقال مباحث معنوی دانست وگفت: یکی از ابزارهای مهم در انتقال ارزش های متعالی به نسل جوان، هنر است.

وی افزود: این سوگواره در جهت ارائه حقایق دین و ائمه(ع) به زبان هنر راه اندازی شده است؛ سوگواره دو دوره به صورت استانی برگزار شد که در هر دوره ۱۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد.

حجت الاسلام نوروزی تصریح کرد: دوره سوم سوگواره به صورت منطقه ای برگزار و ۹۰۰ اثر دریافت شد، اما در چهارمین سوگواره که در گستره ملی برگزار شد، شاهد رشد بالایی بودیم به نحوی که به دلیل کثرت آثار مجبور به تمدید زمان ارسال آثار شدیم.

معاون فرهنگی دانشگاه قم اضافه کرد: در مجموع 2هزار و 765 اثر در بخش های مختلف از 1هزار و 582 شرکت کننده دریافت شد که به تفکیک شامل 850 شعر از 480 نفر، 1030 عکس از 520 عکاس، 32 مقاله از 25 شرکت کننده، 31 اثر نمایش نامه خوانی از 29 شرکت کننده، 70 پوستر از 45 هنرمند طراح و 82 اثر خط از 78 خوشنویس بود.

وی در پایان گفت: بحمدالله با فضای خوبی که ایجاد شد آثاری با کیفیت از هنرمندان برجسته دریافت شد، از این رو وظیفه سنگینی برای نشر این آثار بر دوش ما قرار دارد و امیدواریم با برپایی نمایشگاه این آثار به نمایش گذاشته شود و همچنین امکان نشر آثار مکتوب نیز مهیا شود.


منبع:حوزه



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین