عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۲۸۴
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
طی مراسمی در امامزاده پنج‌تن لویزان
آیین اختتامیه ویژه برنامه «دوشنبه‌های قرآنی» با تجلیل از فعالان این برنامه در آستان مقدس امامزاده پنج‌تن لویزان برگزار شد.
عقیق:آیین تجلیل از فعالان برگزیده ویژه‌برنامه «دوشنبه‌های قرآنی» در مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران روز دوشنبه ۲۳ بهمن‌ماه باحضور محمود صلاحی رییس، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور معاون و جمعی از مدیران و معاونان سازمان فرهنگی هنری در آستان مقدس امامزادگان پنج تن(ع) لویزان برگزار شد. حسن ربیعیان تولیت آستان مقدس امامزادگان نیز از دیگران حاضران در مراسم بود.
ملوک سیدآبادی دبیر اجرایی ویژه‌برنامه دوشنبه‌های قرآنی و مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۴ با ارائه گزارشی از این برنامه گفت: دوشنبه‌های قرآنی از سال ۹۵ در مساجد برگزیده مناطق ۲۲‌گانه آغاز به کار کرد و روزهای دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء تلاوت قرآن و مسابقه قرآنی در حوزه مفاهیم آیات خوانده شده، انجام شد.
وی افزود: گسترش فضایل اخلاقی از اهداف این برنامه بود و فرهنگ‌سرای اخلاق با همکاری فرهنگ‌سرای قرآن به عنوان دبیرخانه دوشنبه‌های قرآنی فعالیت کرد. همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، برگزیدگان این ویژه‌برنامه تقدیر می‌شوند و امیدوارم این برنامه در آینده نیز ادامه یابد و افراد بیشتری به کرسی‌های تلاوت قرآن کریم روی آورند.
محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری سخنران بعدی مراسم بود که با اشاره به انقلاب اسلامی گفت: درباره دهه فجر خیلی از صحبت‌ها هنوز گفته نشده است و رسانه‌ها هنوز راجع به انقلاب به اندازه کافی صحبت نکرده‌اند. همه دل‌های امیدوار در قبل از انقلاب، از ایجاد یک حکومت دینی ناامید بودند و خیلی از بزرگان و مراجع می‌گفتند این اتفاق نمی‌افتد. ولی باور امام(ره) به قرآن بود و برای اجرای احکام اسلام امید به لطف الهی داشت. آن هم در مقابل حکومتی مانند رژیم پهلوی که در میدان ژاله سابق چهار هزار نفر را با گلوله به شهادت رساند و امروز برخی می‌خواهند این رژیم مستبد را تطهیر کنند.
وی اضافه کرد: برخی دیگر سعی می‌کنند رضا شاه را یک انسان برجسته و شجاع نشان دهند که به هیچ وجه چنین چیزی درست نیست و او بازیچه دست اجانب بود. انگلیسی‌ها به این دلیل او را برکنار کردند که به هیتلر اظهار ارادت کرد. جزیره بحرین را به آسانی و با یک قرارداد از چنگ حکومت پهلوی در آوردند.
رئیس سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: انقلاب اسلامی، ایران را از چنگ مستکبران در آورده و علاوه بر آن، آثار غیر قابل انکاری در جهان اسلام گذاشته است. قبل از انقلاب اسرائیل بدون مانع در منطقه پیشروی می‌کرد و امروز می‌بینیم که به این وضعیت افتاده است. امروز در جمهوری اسلامی با وجود همه تحریم‌ها، رو به جلو می‌رویم و پیشرفت‌های گسترده‌ای در ساخت موشک و تسلیحات نظامی داشته‌ایم. اگر انقلاب نمی‌شد، ایران بزرگ‌ترین متحد اسرائیل در منطقه بود و این برای ما یک ننگ بزرگ به شمار می‌رفت.
وی با بیان اینکه قرآن کریم آن قدر وسیع است که همه آدم‌ها می‌توانند از آن بهره‌مند شوند، عنوان کرد: یقیناً قرآن کریم بزرگ‌ترین کتاب هر دو جهان است، چرا که مؤلف آن خداست و در قول خدا نقصی وجود ندارد. هیچ موضوعی نیست که در قرآن به آن اشاره نشده باشد. در سازمان فرهنگی هنری تلاش کردیم کلاس‌های قرآن رایگان شود و این اتفاق افتاد و از همه مدیران و معاونان سپاسگزارم.
صلاحی در پایان گفت: در حوزه قرآنی، برنامه‌هایی مانند دوشنبه‌های قرآنی، شب‌های نورانی و... برگزار کردیم که البته باز هم ظرفیت برای اجرای برنامه‌های قرآنی وجود دارد. خوشحالم که در آیین تجلیل از برگزیدگان ویژه‌برنامه دوشنبه‌های قرآنی هستیم و امیدوارم در سال‌های آینده توفیق داشته باشیم که این برنامه پررونق‌تر برگزار شود.
در پایان این برنامه، از فعالان برگزیده دوشنبه‌های قرآنی تجلیل شد. حجت‌الاسلام حیاتی امام جماعت مسجد المهدی(عج) منطقه ۱۴، احمد رحیمی قاری قرآن، علیرضا زند وکیلی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴، رضا دوست‌علی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵ و ناصر امین‌زاده مدیر فرهنگی هنری منطقه ۸ افرادی بودند که در این مراسم تقدیر شدند.
قرائت قرآن توسط سیداحمد مقیمی قاری بین‌المللی و اجرای تواشیح توسط گروه نجم‌الثاقب از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین