عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۲۷
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱

عقیق: یکصدمین شماره از ماهنامه خیمه ویژه مجالس و هیئت‌های عزاداری با صفحات ویژه انتشار یکصدمین شماره از این ماهنامه منتشر شد.

یادداشت‌هایی از فریدون صدیقی، سید‌علی کاشفی خوانساری، علی‌اکبر اشعری، جواد محقق، علی آقاغفار، جلال‌ خوش‌چهره، یدالله بهتاش، محمد قهرمانی، محمدمهدی رسولی و محسن طاهری به همراه طراحی جلدی ویژه که نمایش‌دهنده تصاویر تعدادی از جلد‌های این ماهنامه در سال‌های گذشته است، مطالب ویژه این ماهنامه به مناسبت انتشار شماره 100 را دربر می‌گیرد.

خیمه در این شماره از خود و در بخش هیئت به سراغ «حاج احمد چینی» مداح و دعاخوان پیشکسوت تهران و از شاگردان مکتب اخلاقی آیات‌ حق‌شناس، مجتهدی، آقامجتبی‌ تهرانی و خوشوقت رفته و به گپ و گفت با وی پرداخته است.

یادکری از مرحوم حاج رحیم موذن‌زاده اردبیلی در گفتگو با حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر بیدار از دوستان خانوادگی نزدیک مرحوم موذن‌زاده و نیز یادکردی از مرحوم حاج رضا انصاریان از دیگر مطالب این بخش خیمه است.

«مداح خوش صدا مونیتورینگ خوب می‌خواهد» عنوان گزارشی است از مهدیه یکتا در مورد چگونگی تنظیم سیستم‌های صوتی برای یک اجرای خوب مداحی  که در صفحات خیمه جای گرفته است.

گفگو با حجت‌الاسلام علی کورانی، نویسنده کتاب «عصر ظهور» ـ که در آن احادیث و روایات شیعه و سنی درباره ظهور امام زمان (عج) بررسی شده است ـ درباره نشانه‌ها و علائم ظهور و پیدایش زمینه ادعاهای دروغین درباره ارتباط با امام زمان (عج) نیز از دیگر مطالب خواندنی منتشر شده در خیمه است.

خیمه همچنین در این شماره خود به سراغ حجت‌الاسلام سیدمهدی حائری قزوینی، مترجم کتاب «مکیال المکارم در فوائد دعا برای حضرت قائم» رفته است و در آن پای سخنان این فرد درباره وظایف منتظرن و لزوم و شیوه کسب معرفت در این راه نشسته است.

«صدای مصطفی اسماعیل قاچاق بود» عنوانی است که خیمه برای انتشار حرف‌های استاد سادات فاطمی از قدیمی‌ترین قاریان مشهد انتخاب کرده است و در آن به روایت وی از 60 سال قرائت قرآن در شهر مشهد پرداخته شده است.

گزارش‌هایی از آخرین لحظات حیات سید‌الشهدا (ع) به روایت مقاتل نیز عنوان گزارشی از حسن اسکندری است که در آن برخی روایات ارائه شده درباره شهادت امام حسین (ع) مورد مقایسه تطبیقی قرار گرفته است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین