عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
سود برخی از کالاهایی که در بازار ایران وجود دارد، نصیب صهیونیست‌ها می‌شود که خرید آنان حرام است.
عقیق:کالاهایی در بازار ایران وجود دارد که سود حاصل از فروش آنان، مستقیم یا غیرمستقیم، نصیب صهیونیست‌ها می‌شود؛ با توجه به جنایات صهیونیست‌ها علیه مسلمانان بی‌گناه، آیا خرید این دسته از کالاها از نظر شرعی حلال است؟

مقام معظم رهبری:

سؤال: آیا برای مسلمانان خرید کالاهای اسرائیلی که در سرزمین اسلامی به فروش می رسند، جایز است؟

جواب: بر آحاد مسلمین واجب است که از خرید و استفاده از کالاهایی که سود تولید و فروش آن‌ها عاید صهیونیست ها که با اسلام و مسلمین در حال جنگ هستند، می شود، اجتناب کنند.

سؤال: آيا وارد كردن كالاهاى اسرائيلى و ترويج آنها جايز است؟ در صورتى كه اين كار هر چند بر اثر اضطرار صورت بگيرد، آيا فروش آنها جايزاست؟

 جواب: بايد از معاملاتى كه به نفع دولت غاصب اسرائيل كه دشمن اسلام و مسلمين است، خوددارى شود و وارد كردن و ترويج كالاهاى آنان كه از ساخت و فروش آن سود مى برند، براى هيچكس جايز نيست و همچنين براى مسلمانان هم خريد آن كالاها بخاطر مفاسد و ضررهايى كه براى اسلام و مسلمين دارد جايز نيست.

  سؤال: آيا خريد توليدات شركت‌هاى يهودى يا امريكايى يا كانادايى با وجود اين احتمال كه شركتهاى مزبور به تقويت دولت اسرائيل مى پردازند، جايز است؟

 جواب: اگر خريد و فروش اين توليدات موجب تقويت دولت حقير و غاصب اسرائيل شده و يا در راه دشمنى با اسلام و مسلمين بكار مى روند، خريد و فروش آنها براى هيچكس جايز نيست و الاّ اشكال ندارد.

 سؤال: كسانى كه در كارخانه ها و مؤسساتى كار مى كنند كه سود آنها به دولتهاى كافر مى رسد و باعث استحكام و تقويت آنها مى شود، چه تكليفى دارند؟

 جواب: كسب درآمد با كارهاى مشروع فى نفسه اشكال ندارد هر چند از امورى باشد كه درآمد آن به دولت غيراسلامى مى رسد، مگر زمانى كه آن دولت در حال جنگ با اسلام و مسلمين باشد و از نتيجه كار مسلمانان در اين جنگ استفاده كند.

آیت‌الله مکارم شیرازی:

سؤال: اینکه می‌گویند برخی شرکت‌ها از صهیونست پشتبانی می‌کنند، آیا خرید آنان حرام است؟

این سوال را از دفتر آیت الله مکارم شیرازی پرسیدم و این چنین جواب داد:

جواب: اگر یقین دارید که سود آن شرکتها، متعلّق به صهیونیستها و اسرائیل است خرید و فروش آن جایز نیست، ولی استفاده از آنچه قبلا بدون آگاهی تهیّه کرده اید مانعی ندارد.

سؤال: با توجه به حمله ظالمانه و وحشیانه حکام آمریکا و انگلیس به مردم مسلمان، جمعی از مقلدین حضرتعالی از جواز یا حرمت خرید کالاهای آمریکایی و انگلیسی که طبعا منافع آن مستقیم یا غیر مستقیم به خزانه دولت‌های محارب می‌ریزد سوال می نمایند

پاسخ: بی شک خرید کالاهای آمریکایی و انگلیسی کمک به این ظالمان است و از نظر شرع اسلام حرام است.

 


منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین