عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۲۲۳
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
محمد شجاعی مطرح کرد؛
یک استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور است، گفت: انقلاب اسلامی ایران بزرگترین معجزه الهی بعد از اسلام و بزرگترین موهبت بود که خداوند به بشریت داد.
عقیق:محمد شجاعی، استاد حوزه و دانشگاه، به مناسبت ایام فاطمیه و دهه فجر انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت فجر فاطمی که از سوی کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان قم در مسجد امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به مقام حضرت فاطمه(س) نسبت به سایر امامان گفت: وجود مقدس حضرت زهرا(س) یک وجود مقدس و نورانی است و به قدری این بانو با عظمت است که امام صادق(ع) فرمودند هر کس ایشان را درک کند شب قدر را درک کرده است.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) نیز درباره دخترشان حضرت زهرا (س) می فرماید: نور فاطمه (س) قبل از خلقت آسمان و زمین خلق شده است. آنهایی که این فرمایش را از پیامبر (ص) شنیدند گفتند پس حضرت زهرا (س) انسان نمی تواند باشد چون فرمودید قبل از خلقت آسمان و زمین ایشان خلق شده اند، پیامبر (ص) در جوابشان فرمودند: او یک حوری بهشتی انسان نما است و جنس او از جنس بهشت است و در غالب یک انسان ظهور کرده است. باز شنوندگان از پیامبر (ص) پرسیدند پس ایشان با این مقامش اصلا کجا بوده و کجا زندگی کرده است؟ که پیامبر (ص) در جوابشان فرمود: زهرا (س) در ساقه عرش الهی بوده است.

شجاعی اظهار کرد: عرش الهی مرکز فرمانروایی خداوند و مظهر حاکمیت اسماء الهی است و حضرت زهرا (س) آنجا بوده است. پس حضرت زهرا (س) یک وجود عرشی دارد. 

وی ادامه داد: امکان ندارد کسی بدون الگویی که خدا معرفی کرده به الله و هدف خلقت برسد، هیچ کس نمی تواند با دور زدن ائمه معصومین (ع) به الله برسد اصلا توهم است کسی فکر کند که بدون معصوم می تواند به رضا و لقای الهی برسد.

این طلبه درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت زهرا (س) یک مقام مدیریتی و حاکمیتی بر همه ائمه (ع) دارند، گفت: امام عسکری (ع) می فرماید مادر ما حضرت زهرا (س) امام ما و حجت ما است، یعنی حضرت امام همه ائمه (ع) است. حضرت در عرش استقرار شخصیتی دارد و یک ظهور بدنی نیز در یک برهه زمانی در زمین داشتند اما در اصل یک حقیقتی هستند که قبل از خلقت همه اشیاء وجود داشتند. بنابراین حضرت یک مقام مدیریت کننده و حاکمیتی بر همه ائمه (ع) دارند.

وی ادامه داد: بنابراین این شخصیت حاکمیتی و مدیریتی حضرت زهرا(س) بر همه ائمه (ع) همیشه در خلقت نقش خودش را داشته است وحتی خداوند بخشی هایی از هستی را مستقیما از حضرت فاطمه (س) خلق کرده است.

شجاعی با اشاره به نقش حضرت زهرا (س) بعد از رحلت پیامبر (ص) اظهار کرد: بعد از رحلت پیامبر (ص) نقش حاکمیتی و مدیریتی حضرت زهرا (س) خیلی زود نمود کرد و حضرت هم در آموزش دین و مشاوره دادن فعال بودند و هم اینکه از امام زمان خویش دفاع نمودند و آن واقعه منزل اتفاق افتاد و حضرت در دفاع از امام زمان خویش برخورد فیزیکی کرد و سپس به مسجد رفت و سخنرانی نمود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حضرت زهرا (س) از همه حوادثی که بعدها اتفاق خواهد افتاد با خبر بودند، گفت: هیچ کس جزء حضرت زهرا (س) از فاجعه و حوادث بعد از دین آگاه نمی شود. امام صادق (ع) فرمود که جبرئیل در این ۷۵ روز دائما محضرت حضرت زهرا (س) می آمد و ایشان را دلداری می داد و نسبت به دغدغه هایی که نسبت به آینده دین داشتند با خبر می کرد که در آینده چه خواهد شد.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) خیلی نگران آینده بود و جبرائیل هم می آمد و از اتفاقات آینده به ایشان می گفت و حضرت علی(ع) نیز آنها را می نوشت. در صحیفه فاطمیه اصلا شریعت وجود ندارد همه اش اخبار و حوادث و اطلاعات آینده است.

شجاعی تصریح کرد: جبرئیل از آینده به حضرت اطلاع می دادند تا اینکه گفت آخرین امامان حضرت مهدی (عج) است و او می آید و ظلم و ستم تمام می شود. و جبرئیل با خبر دادن از حکومت امام مهدی (عج) از نگرانی حضرت زهرا (س) کاست و با اخباری از انقلاب ایران حضرت را تسلی داد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ارتباط انقلاب ایران با آماده شدن زمینه ظهور امام مهدی (عج) گفت: در این دیدارها جبرئیل از انقلاب مردم ایران خبر داد که این انقلاب زمینه حکومت مهدی (عج) خواهد شد. در فصل سوم کتاب آشتی با امام زمان(عج) تمام این روایات مربوط به انقلاب ایران را آورده ام که می توانید به آنجا رجوع کنید.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران بزرگترین معجزه الهی بعد از اسلام و بزرگترین موهبت بود که خداوند به بشریت داد. ائمه (ع) نیز به انقلاب ایران علاقمند بوده اند که مردمی از شرق قیام می کنند و زمینه حکومت مهدی (عج) را فراهم می کنند.

شجاعی با بیان اینکه تا مردم نخواهند امام زمان (عج) نمی آید، اظهار کرد: به فرموده حضرت زهرا (س) تا مردم نخواهند امام زمان (عج) نخواهد آمد، بنابراین باید یک جایی از کره زمین به جایی برسد که امام زمان (عج) را بخواهند چون بدون درخواست مردم امام نمی آید و انقلاب اسلامی چیزی بود که همه ائمه (ع) منتظرش بودند.

وی ادامه داد: انقلاب ایران تمام نیروهای ظهور را تامین می کند، لذا مرحوم آیت الله نائینی فرمود بعد از جنگ جهانی اوضاع خراب بود و به امام زمان (عج) توسل کردم که در مکاشفه حضرت را دیدم که کنار یک دیوار ایستاده اند فرمودند خوب نگاه کن، دیدم دیوار تا روی زمین کج شد اما نریخت و حضرت با یک اشاره نگذاشت دیوار بریزد، و فرمودند این ایران است و ایران شیعه خانه ما است و ما نمی گذاریم ایران بریزد. حضرت زهرا (س) نیز به طور معجزه آسایی شیعیان را حفظ می کند.

شجاعی افزود: انقلاب اسلامی شرع حاکمیت متخصص معصوم و شروع نابودی طاغوت ها در سطح جهان و مقدمه سازی برای حاکمیت متخصص معصوم است. بنابراین اگر کسی انقلاب اسلامی را خوب نشناسد نمی تواند بگوید فاطمی است. اصلا بعد از ۱۴۰۰ سال فاطمیه بگیریم که چه بشود؟ باید بدانیم که حضرت زهرا (س) چراغ راهنمای ما و حتی چراغ راهنمای امام زمان (عج) نیز است. همه عشق ائمه (ع) و حضرت زهرا (س) این انقلاب ایران بوده است.

وی ادامه داد: ظلم است که کسی جایگاه عرشی و معنوی انقلاب اسلامی را با عملکرد ضعیف بعضی از مسئولین انقلاب بسنجد. ما به برخی مسئولین اعتراض هم داریم اما ما در مرحله نظام اسلامی هستیم و تا دولت اسلامی خیلی کار داریم لذا گناه، فتنه، گرانی، نفاق هم وجود دارد و طبیعی است تا غربالگیری صورت گیرد.



منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین