عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۲۱۳
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تبیین کرد:
رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: برای اینکه جهل ما برطرف شود باید به سمت کسب علم و دانش برویم و برای اینکه غفلت ما برطرف شود باید اهل ذکر الهی باشیم.
عقیق:حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم شیروان با تبریک  ایام الله دهه فجر اظهار داشت: انسان‌ها در طول زندگی خود به سه نوع غذای فکر، جسم و دل احتیاج دارند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه ما یک فکر داریم و یک دل، افزود: غذای فکر با غذای دل فرق می‌کند که هر شخصی باید به فکر طعام فکر و دلش باشد.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اینکه طعام جسم را همه می‌شناسیم، همه چیزهایی که می‌خوریم غذای جسم است، گفت: جسم مرکب ماست، بنابراین باید به آن نیز رسیدگی شود بنابراین باید سعی کنید تا جسمتان را سالم نگه دارید.

وی با تأکید بر اینکه برای فکرتان طعام تهیه کنید، اظهار داشت: علم طعام فکر است، اینکه دانش انسان  بیشتر می‌شود درنتیجه فکرش بازتر می‌شود، بنابراین هر انسانی باید طعام فکرش که همان علم است را درست تهیه کند چون تغذیه فکر علم است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه طعام دل نیز ذکر و یاد خدا است، تصریح کرد: باید همواره زبانتان با ذکر الهی مترنم باشد، چرا که ذکر الهی غفلت زدایی می‌کند و علم جهل زدایی می‌کند.

وی با بیان اینکه دو چیز آفت جان، فکر، روح و قلب انسان‌ها است، گفت: اگر گرفتار جهل بشویم، دچار یک گرفتاری شده‌ایم و اگر گرفتار غفلت شویم دچار دو گرفتاری شده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: برای اینکه جهل ما برطرف شود باید به سمت کسب علم و دانش برویم و برای اینکه غفلت ما برطرف شود باید اهل ذکر الهی باشیم.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه ذکر غذای دل است و موعظه نیز زیرمجموعه ذکر است، گفت: هنگامی که قرآن، اهل بیت علمای دین، مراجع تقلید، بزرگان دین ما را موعظه می‌کنند، غذای روح، قلب و فکر می‌گیریم.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به  آیه « قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَة أَنْ تَقُومُوا لِلّهِ مَثْنى وَ فُرادى» اظهار داشت: این آیه شریفه یک موعظه از طرف خدا به همه انسان‌ها است، یعنی هیچ‌گاه برای غیر خدا کار نکنید و اگر برای خدا کار کنید کفایت می‌کند.

وی با اشاره به ایام‌الله دهه فجر گفت: دهه فجر پیروزی حق بر باطل است، قدم مبارک امام خمینی برکت داشت و به محض اینکه قدمشان به ایران رسید ریشه ظلم 2500 ساله خشکید و شجره طیبه جمهوری اسلامی غرس شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امام خمینی در لابه‌لای صحبت‌های خودشان به آیه‌های قرآن نیز اشاره می‌کردند، افزود: امام (ره) از بین همه آیاتی که در طول رهبری‌شان از آن بیشتر استفاده می‌کردند همین آیه « قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَة أَنْ تَقُومُوا لِلّهِ مَثْنى وَ فُرادى» بود.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) بیشتر به این آیه تکیه و باور داشتند و خودشان نیز به آن عمل کرده بودند، گفت: وقتی‌که پس از انقلاب در موزه یزد جستجو کردند اولین اعلامیه انقلابی که امام علیه شاه صادر کرده بودند و رسماً نهضت را ابلاغ کردند در اولین سطر این اعلامیه، این آیه نوشته شده بود.

امام‌جمعه بجنورد افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید که ای پیغمبر به مردم بگو یک موعظه از من خدا بشنوند که به همه موعظه‌های دنیا می‌ارزد و آن این است که موعظه می‌کنم آن‌ها را به اینکه تمام کارها، قیام، درس خواندن و حتی خواب و خوراکتان نیز برای خدا باشد.

وی تصریح کرد: اگر ما این نکته را در زندگی خود همواره سرلوحه کارمان داشته باشیم که تمام اعمال و کارهای ما برای خدا باشد، خداوند نیز ما را کفایت می‌کند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: ما یک کار جمعی و یک کار فردی داریم که قرآن می‌گوید هم کارهای فردی‌تان و هم کارهای جمعی‌تان باید برای خدا باشد و جالب این است که در این آیه کار جمعی بر کار فردی مقدم شده است معلوم می‌شود که اسلام و قرآن به کار دسته‌جمعی که برکت بیشتری دارد اهتمام بیشتری می‌ورزد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در آیه 2 سوره مائده می‌فرماید « وَ تَعاوَنُوا عَلَی البِّرِّ وَ التَّقوَی» یعنی در کارهای خیر با هم قدم بردارید و فکرهایتان را روی هم بریزید و اندیشه‌های خودتان را متمرکز کنید تا برکت کارتان بیشتر شود.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین