عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۱۸۲
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با بیان اینکه قرآن کریم نقشه حیات طیبه و عبور از بحران‌های موجود بشری است، گفت: انقلاب اسلامی ثمره رجوع ملت به قرآن کریم و آشتی مردم و جامعه اسلامی با وحی الهی بود.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، شب گذشته در سلسله جلسات تفسیر صحیفه سجادیه موسسه فرهنگی شهدای انقلاب گفت: انسان برای هدایت خویش باید از قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) تمسک بجوید.
وی افزود: امام سجاد(ع) در 42 دعای نورانی صحیفه از خداوند درخواست می‌کنند که مشکلات اقتصادی مردم را به برکت قرآن اصلاح و کمبودها را با وسعت روزی حلال افزایش دهد.
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه فقر توفیق انسان را در کسب فضائل معنوی و پیشرفت امور دنیوی تقلیل می‌دهد، تصریح کرد: فقر و تنگ دستی انسان را زمین گیر کرده و توفیقات را از او سلب می‌کند.


حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با اشاره به اینکه فقر و تنگدستی خواسته خداوند متعال نیست، اظهار داشت: مسبب اصلی فقیر شدن خود انسان است براساس آیات الهی ناشکری نعمت و روزی انسان را کاهش می‌دهد؛ بنابراین انسان اگر نتواند شکر نعمت الهی را به جای آورد خداوند نیز به پاس آن ناسپاسی نعمت را از فرد کفران کننده باز می‌ستاند.
وی در تبیین این مهم که خداوند برای انسان مومن چیزی جزء عزت نخواسته است، گفت: اقتصاد جوشان و متناسب مهم‌ترین مبنا در راستای رسیدن به عزت است، امام در این دعا از خداوند درخواست می‌کنند که به برکت قرآن شکاف‌های اقتصادی برطرف شوند.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ادامه داد: باطن قرآن کریم سرشار از جود و بخشش است از این رو بازگشت و آشتی با قرآن کریم تنها راهکار برای رفع مشکلات اقتصادی به شمار می‌رود؛ بنابراین قرآن نقشه حیات طیبه است و نباید از آن غافل شد.
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با اشاره به اینکه زندگی انسان با تمسک به قرآن کریم است که به بهشت تبدیل می‌شود، ابراز کرد: انقلاب اسلامی ثمره رجوع ملت به قرآن کریم و آشتی مردم و جامعه اسلامی با وحی الهی بود.

وی در قیاس انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌های جهان، بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران هیچ شباهتی به سایر انقلاب‌های کوچک جهان ندارد چرا که انقلاب ایران انقلاب کبیر است. امروز خواستگاه انقلاب اسلامی امتدادش جهانی است.
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه انقلاب اسلامی را نتیجه توبه نصوح ملت و حذف رژیم شاهنشاهی و قرار گرفتن زیر بیرق ولایت دانست و گفت: نصرت و پیروزی از آن امتی است که همراه با ولایت باشند این سلسله فتوحاتی که در جریان انقلاب تا به امروز اتفاق افتاده همه نصرت الهی برای پذیرش ولایت است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی هم تراز با بعثت است، خاطرنشان کرد: ایجاد دولت اسلامی از آرمان‌های مهم انقلاب اسلامی است که متاسفانه هنوز در کشور این امر محقق نشده  و این مهم زمانی محقق می‌شود که بخش کلان جامعه براساس آیات قرآن عمل کنند. یک نسخه از دولت اسلامی تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید با شجاعت این امر دنبال و عملی شود.



منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین