عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۱۷۶
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
حجت الاسلام قرائتی:
رییس ستاد اقامه نماز گفت: انسان نعمت‌های زیادی دارد كه باید شكرگزار آن باشند، هیچگاه شده است كه در خلوت خود از خداوند شكر كنیم كه جان سالم را به ما داده است، امروز رفتن به زیارت هم یك نعمت است كه باید قدر آن را بدانید.
عقیق:حجت الاسلام قرائتی رییس ستاد اقامه نماز بعدازظهر (١٦بهمن ماه) در همایش قبل از سفر دانشجویان در هجدهمین دوره عتبات دانشجویی كه در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به اینكه زیارت مثل قامت یك آینه است كه انسان اشتباه خود را در آن می‌بیند، اظهار داشت: در این میان نماز از اهمیت خاصی برخوردار است و همانطور كه می دانید امام حسین(ع) در روز عاشورا به خاطر دو ركعت نماز سی كلمه‌ای سی تیر را دریافت كرد، حال با ورود در زیارت باید در مقایسه با امام دید در چه جایگاهی قرار داریم.

وی ادامه داد: وهابیت زیارت را شرك می‌دانند و معتقدند بعد از فوت پیامبر اكرم(ص) سلام به ایشان همچون سلام به یك جمادات است، این در حالی است كه خداوند این موضوع را درست نمی داند و می‌فرمایند ای رسول اكرم(ص) بر شما واجب است كه قبل از اینكه زائر بر شما سلام مند شما به زائر سلام بدهید.

رییس ستاد اقامه نماز تاكید كرد: برخی از زائران متاسفانه اهل نیستند كه خداوند می‌فرمایند اگر توبه كنند می‌پذیرم، از طرفی دیگر باید در مسیر راه مواظب باشیم كه گناه نكنیم، اولین دعا شما باید مساله ازدواج و نماز باشد و تنها راه رسیدن به این موضوع جدایی از شهوت و غفلت است كه شهوت با ازدواج و غفلت با نماز حل می‌شود.

قرائتی یادآور شد: در قرآن آمده است "انسان بسیاری از چیزهایی كه دوست دارد به صلاح او نیست"، ما همیشه نباید در دعا برای خدا تعیین تكلیف كنیم بلكه باید از خدا بخواهیم آنچه برای ما خیر است خداوند به ما عطا كنید، در دعا نیت باید خالص باشد و گرفتار زرق و برق نشویم، در اصل قلب سلیم یك نعمت است.

وی افزود: اینكه در بین همه دانشجویان قرعه به اسم شخص شما بیافتد یعنی دعوت شده‌اید و این به نظر شما نعمت نیست، البته فراموش نكنید گاهی اگر ائمه محبت نمی‌كنند این محبت نكردن هم نوعی نعمت است زیرا یك صلاحی در كار است، زیارت رفتن یك جرقه و جریان است و باید از این بازگشت سفر رعایت‌های بیشماری كنیم.

رییس ستاد اقامه نماز با بیان اینكه باید یك زیارت برای فراموش شدگان تاریخ بخوانیم تصریح كرد: ما باید به نیابت همه شهداء و بازماندگان و نیازمندان زیارت بخوانیم، از سوی دیگر پول یك زائر باید حلال باشد، ضمنا نماز امر بسیار مهمی است كه باید رعایت كنیم درست بخوانیم، در نماز خواندن باید بسیاری از كلمات را درست تلفظ كنیم.

قرائتی بیان داشت: ما باید حواسمان به عمرمان باشد و بهره لازم را از دوران گذر ببریم، برخی انسان‌ها با یك تلنگر فقیه می‌شوند و در مقابل برخی انسان‌ها نیز سال های متمادی تحصیل می‌كنند اما راه به جایی نمی‌برند.

وی در پایان گفت: انسان نعمت‌های زیادی دارد كه باید شكرگزار آن باشند، هیچگاه شده است كه در خلوت خود از خداوند شكر كنیم كه جان سالم را به ما داده است، امروز رفتن به زیارت هم یك نعمت است كه باید قدر آن را بدانید، یك زائر از زمان بستن چمدان خود تا رسیدن به حرم مقدس می‌شود

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین