عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۱۷۳
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
رئیس سازمان نهضت العلمای اندونزی در دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی:
رئیس سازمان نهضت العلما اندونزی دردیدار با مختاری با تاکید برنقش واثرگذاری علمادرتحقق وحدت وهمزیستی مسالمت آمیز و تنویر افکارنسل جوان جمهوری اسلامی ایران را آمال و آرزوی مسلمانان دنیا دانست.
عقیق:هیئت تقریبی دانشگاه مذاهب اسلامی متشکل از حجت الاسلام و المسلمین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، آیت الله حسینی شاهرودی و ماموستا رستمی نمایندگان استان کردستان در مجلس خبرگان در جریان سفر به کشور اندونزی با «پرفسور سعیدعقیل سراج» رئیس سازمان نهضت العلما اندونزی دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار هیئت ایرانی به ارائه توضیحاتی درخصوص فعالیت های جمهوری‌اسلامی ایران در زمینه تقریب و وحدت اسلامی، ضرورت تنویر افکار نسل جوان برای مقابله با اندیشه‌های افراطی و وجود دانشگاهی در ایران به نام دانشگاه مذاهب اسلامی که پیروان همه مذاهب در آن تحصیل می کنند، پرداختند.

رئیس سازمان نهضت العلما اندونزی نیز در این دیدار جمهوری اسلامی ایران را آمال و آرزوی مسلمانان آزاده دنیا عنوان کرد و گفت: امیدواریم و دعا میکنیم این کشور از هر خطری مصون بماند.

«پرفسور سعیدعقیل سراج» به عنوان یک شخصیت وارسته تقریبی و آگاه در مبارزه با جریانات وهابی و تکفیری در این دیدار بر نقش و اثرگذاری علما در تحقق وحدت و همزیستی مسالمت آمیز و همچنین روشنگری برای مردم به ویژه نسل جوان دربرایر گروه ها و جریانات افراطی و تکفیری تاکید کرد.

 وی از حضور هیئت ایرانی در اندونزی و برگزاری کنفرانس امام غزالی قدردانی کرد.سازمان نهضت العلما ۸۰ میلیون نفر از جمعیت ۲۶۰ میلیونی اندونزی را تحت پوشش دارد.

همچنین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و هیئت تقریبی با پرفسور معروف امین کیایی رئیس مجلس العلمای کل اندونزی دیدار و حول مسائل مهم جهان اسلام و همکاریهای مشترک گفت وگو کردند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در  خصوص وضعیت مذاهب اسلامی در ایران و فعالیت های علمی و آکادمیک دانشگاه مذاهب اسلامی و ماموستا رستمی نیز در ارتباط با وضعیت اهل سنت در ایران گزارشی ارائه کردند. آیت الله حسینی شاهرودی نیز درخصوص تلاش جمهوری اسلامی ایران در تبیین و محقق کردن گفتمان وحدت و تبیین اسلام ناب در وضعیت کنونی مسلمانان و ضرورت وحدت امت اسلامی مطالبی ارائه کرد.

«پرفسور معروف کیایی» نیز درخصوص لزوم و ضرورت وحدت میان مسلمانان و جلوگیری از خشونت، افراط و تفریط را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: اندونزی در این زمینه سردمدار است چرا که حدود ۷۲۰ زبان، ۴۰۰ نژاد و ۱۱هزار قبیله داریم و بدون تسامح و تساهل و وحدت نمیتوانیم در کشور ۲۶۰ میلیونی باهم زندگی کنیم. لذا وحدت را هم برای خود و هم برای امت اسلامی میخواهیم تا زندگی مسالمت آمیزی داشته باشیم.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین