عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۱۵۲
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
«فصل بیداری» با ۶۵ عکس دیده‌نشده از ایام پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه هنری افتتاح شد.
عقیق:نمایشگاه «فصل بیداری» با حضور قاسم حاج محمدی و جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران حوزه هنری افتتاح شد.

حاج محمدی عکاس ورزشی روزنامه اطلاعات متولد سال 1325 است و از سال 1350 در موسسه اطلاعات در زمینه عکاسی فعالیت می‌کند. او در دوران اعتصاب روزنامه‌ها، به ثبت و ضبط روند پیروزی انقلاب پرداخت.

سید احسان باقری، مدیر خانه عکاسان حوزه هنری در این باره گفت: این آثار بسیار ارزشمند را سال گذشته شناسایی و برای خرید آن‌ها با ایشان وارد مذاکره شدیم. چرا که گنجینه عکس‌هایی که ایشان در اختیار داشتند تاکنون در هیچ‌کجا دیده نشده است.

وی افزود: نمایشگاه «فصل بیداری» حاصل تلاش‌های عکاس باتجربه و توانایی است که روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب و آستانه آن را با دشواری‌های بسیار و عشق و علاقه شخصی عکاسی کرده است.

باقری در مورد چگونگی برپایی نمایشگاه گفت: از آنجایی که این تصاویر روی نگاتیو ثبت شده بود، ما بار دیگر آن‌ها را اسکن و روتوش کردیم تا به کیفیت مناسب ارائه در نمایشگاه دسترسی داشته باشیم.

باقری در مورد تعداد عکس‌های این نمایشگاه و شیوه انتخاب آن‌ها گفت: حدود ۴۰۰ عکس را آقای حاج محمدی خودش از میان آثار مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی انتخاب کرده بود که ما نیز برای نمایش نهایی در نمایشگاه ۶۵ فریم را انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: فعالیت‌های انقلابی مردمی ایران در اربعین، تاسوعای حسینی و بهمن‌ماه 57 در این عکس‌ها کاملا مشهود و قابل لمس است.

در این افتتاحیه، هنرمندان و چهره‌های هنری همچون کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، مرتضی سرهنگی، کمال‌الدین شاهرخ، عباس میرهاشمی، محمدحسین حیدری، حمید فروتن، فرهاد سلیمانی و ... حضور داشتند.

نمایشگاه «فصل بیداری» در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران حوزه هنری برپا شده است و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن از روز سه‌شنبه 17 بهمن تا 2 اسفند 1396 (به‌جز پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها) از ساعت 9 تا 18 به حوزه هنری انقلاب اسلامی به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به حافظ مراجعه کنند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین