عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۱۱۷
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: زمانیکه اختلاس‌ها در صدا و سیما پخش می‌شود با عاملان آن برخورد کنید چراکه جمهوری اسلامی نباید با کسی رودربایستی داشته باشد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد نماز کشور در جلسه درس تفسیر امروز که در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، در تفسیر سوره مبارکه حج آیات 47 الی 55؛ گفت: در قرآن کریم بشارت و انذار هر دو آمده است اما هشدار آن بیشتر است.

وی افزود: انسان غافل است و نیاز به هشدار دارد، انذار به نفع انسان است که باید روشن و شفاف باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه ایمان و عمل صالح باید در کنار یکدیگر باشند، عنوان کرد: صرف اینکه قلب انسان پاک باشد کافی نیست بلکه باید اعمال انسان هم درست باشد همانگونه که ظرف و غذای آن هر دو باید پاک باشد.

مفسر قرآن کریم گفت: در قرآن کریم به یک عمل صالح اشاره نشده بلکه صالحات را بیان کرده است،صالحات جمع اعمال صالح است، برخی یک کارشان خوب است مثلا دروغ نمی‌گوید اما خلاف‌های دیگری را انجام می‌دهند مثلا حرام خوری می‌کنند در حالیکه رزقی با ارزش است که با کرامت باشد برخی رزق دارند اما با تملق و خیانت همراه می‌کنند.

رییس ستاد نماز کشور ابراز کرد: برخی تلاش می‌کنند آیات الهی را بشکنند، از صدر اسلام تا امروز تهمت‌های فراوان به پیامبر(ص) زدند؛ بر علیه اسلام جنگ‌ها راه انداختند اما به یاری خداوند موفق نشدند.

وی افزود: در همین انقلاب ما آمریکا سلطنت‌طلب‌ها تلاش کردند شاه را نگه دارند اما نشد، به یاری خداوند انقلاب پیروز شده و پیش رفت، 8 سال جنگ، انواع ترورها، نفوذ لیبرال‌ها همه و همه برای نابودی انقلاب اسلامی بود اما از غضب باید بمیرند چون خداوند یاری دهنده انقلاب است.

مفسر قرآن کریم ابراز کرد: اساس انقلاب ایمان به خدا، وحدت رهبری، اطاعت مردم، اخلاص و خون شهدا بود، اگر سرنوشت عوض شد ما خودمان تغییر یافتیم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: آیت الله العظمی گلپایگانی به امام راحل پیام دادند اگر می‌خواهید انقلاب اسلامی پایدار شود زمانیکه دوتا از مسوولان خطای عمدی کردند شلاق بخورند که مردم بدانند انقلاب اسلامی با کسی شوخی ندارد.

وی افزود: امروز هم یا اختلاس‌ها را اعلام نکنید یا اگر سه شنبه در صدا و سیما پخش کردید چهارشنبه با آنها برخورد کنید، جمهوری اسلامی نباید با کسی رودربایستی داشته باشد.

مفسر قرآن کریم با اشاره به فرمایشی از امام راحل مبنی بر اینکه اسلام ناب جاذبه دارد، ابراز کرد: نیازهای طبیعی جوانان در هر جای دنیا یکی است اگر خواستید اسلام پیش برود خرافات و مسلمانان را از اسلام جدا کنید، و اینکه اگر اسلام ناب توسط افراد صالح معرفی شود جاذبه خواهد داشت.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین