عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۱۰۷
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
آیت الله اراکی:
اگر کسی در جامعه اعلام بی حجابی کند نه تنها به اسلام بلکه به هویّت ملی اهانت کرده است مثل توهین به پرچم است چون پرچم هویت ملی است حجاب هم نماد و هویت ملی است.
عقیق:آیت الله محسن اراکی در درس اخلاق این هفته مدرسه علمیه معصومیه قم که با حضور اساتید و طلاب در این مدرسه علمیه در قم برگزارشد با اشاره به گرامیداشت دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از نعمت های بزرگ خدای متعال، انقلاب است و باید قدر آن را دانست؛ در فضایی زندگی می کنیم که نام خدا با عزت برده می شود و برای تقوا ارزش قائل شده است.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب تاکید کرد: در دوران گذشته 80 درصد جامعه، گرفتار فقرعمومی  بود؛ فقر به معنای این که 80 درصد مردم نان برای خوردن نداشتند؛ پا برهنه راه می رفتند چون پول نداشتند کفش بگیرند، بیسوادی حالت عمومی بود، 80 درصد روستاها اصلا امکان تحصیل نداشتند، معلّم و بهداشت نبود.

وی با تاکید بر اینکه بین رفتار فردی و جمعی فرق است و هر رفتاری که درخیابان و مجامع عمومی سر بزند حق همه مردم است گفت: اگر در خیابانی از فردی رفتار خلافی سر بزند که هنجار شکن باشد، این رفتار خلاف فراتر از خلاف شرع بلکه از بین بردن حق عمومی است،  کسی که انصاف داشته باشد تعقلی کند کافی است این مسئله را قبول کند خیابان جای رفتار و حضور اجتماعی است حتی در ماشین نیز این گونه است.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: بین چاردیواری و خیابان و ماشین فرق است. خیابان، حریم خصوصی نیست. من از بعضی که ادعای حقوق مداری می کنند، تعجب می کنم،این اولیات حقوق را آشنا نسیتند. خیابان ملک شخصی نیست که بعضی چنین حرفهایی می زنند، اگر شخصی رفتاری در خیابان انجام دهد این مخالفت با شرع بلکه مخالفت با حقوق عمومی مردم است.  

آیت الله محسن اراکی گفت:  امروزه  در شرایطی قرار داریم که بی حجابی بر ما تحمیل شده است و الا حجاب سنت جامعه بوده است، مادران و نسل ما حجاب داشتند، چه کسی بی حجابی را به جامعه وارد و با سرنیزه بر زنان تحمیل کرد؛ امروز تحمیل بی حجابی ظلم  و اهانت به ملت و هویت ایرانی  است.

این استاد حوزه عنوان کرد: اگر کسی در جامعه اعلام  بی حجابی کند نه تنها  به اسلام بلکه  به هویت ملی اهانت کرده است مثل توهین به پرچم است چون پرچم هویت ملی است حجاب هم  نماد و هویت ملی است.

عضو خبرگان رهبری خطاب به کسانی که ادعای ملی گرایی می کنند، اظهار داشت: اگر شما انسان ملی  گرا هستید و هویت برای شما ارزش دارد، به هویت ملی و جامعه احترام بگذارید، نماد هویت ملی را مورد هجمه قرار ندهید؛ نظام، به جامعه هویت و عزت داد؛ اگر کسی به اسلام معتقد نباشد ولی مقداری با وجدان باشد وظیفه اش این است از نظام و انقلاب حمایت کند چون نظام و انقلاب به ما هویت، ارزش و جایگاه داده است.

دبیرمجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه رهبران  فعلی امریکا، ملت امریکا را تحقیر می کنند و ارزشهای ملی امریکایی ها را تحقیر می کنند و زیر پای می گذارند تاکید کرد: در دنیا مطرح می شود که رئیس دولت امریکا کسی است که از لحاظ انحراف جسنی  بدترین منحرف جنسی و از نظر بی ادبی اخلاقی، بدترین بی ادب در میان رؤسای جمهوری است که شناختیم و از لحاظ رفتارهای شخصی انسان ناهنجاری است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: این چه کسی است که می تواند نماینده یک ملت باشد، مردم دنیا می گویند مردم امریکا دارای این چنین نماینده در جایگاه ریاست جمهوری هستند؛ این تحقیر به ملت امریکا  است این تحقیر ملت ایران نیست.

آیت الله اراکی گفت: هر چه قدر ترامپ و گروهای او از این گونه سخنان و تحقیرها انجام دهند، در حقیقت تحقیر ملت خودشان است ولی در عوض باعث می شود ارزش و جایگاه ملت ایران در جهان افزایش بیابد. بنابراین باید شاکر نعمت انقلاب و ولایت فقیه باشیم.

وی در ادامه سلسله مباحث موضوع محبت الهی، با بیان اینکه راه معرفت هرچند همگانی و باز  است ولی نیاز به تفکر و تصدیق دارد گفت: از جمله اینها تصدیق ارتکازی است. خیلی از ابتلائات برای این است که معرفت ارتکازی تبدیل به معرفت توجه ای شود.  

 دبیرمجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه هر نوع معرفتی وقتی به زمین می آید نیاز به اجازه از سوی خدا است، عنوان کرد: تا اذن نیاید لب به ذکر باز نمی شود. گاهی وقتها فردی وارد مسجد می شود ولی اصلا فکر نمی کند وارد مسجد شده است چون به او اذن داده نشده است مثل مسجد ضرار که پایگاه جاسوسی بوده است.

آیت الله محسن اراکی با بیان اینکه یکی از خصوصیات معرفت به خدا، محبت است، گفت: هر چه قدر معرفت بیشتر می شود انسان بیشتر به گناه خود پی می برد، به غفلت خود بیشتر توجه می کند، برای اهل معرفت اگر حضور در پیشگاه خدا یک لحظه از روی غفلت باشد گناه بزرگ محسوب می شود.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین