عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۱۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
نوید صفری متولد ۱۶ تیرماه ۱۳۶۵ بود. او یکی از پاسداران مستشار در سوریه و از دوستان و همرزمان شهید سعید علیزاده و شهید رسول خلیلی بود.
عقیق:نوید صفری متولد 16 تیرماه 1365 بود. او یکی از پاسداران مستشار در سوریه و از دوستان و همرزمان شهید سعید علیزاده و شهید رسول خلیلی بود. شهید صفری که به تازگی ازدواج کرده بود در 18 آبان ماه سال 96 در عملیات آزادسازی شهر البوکمال در صحرای المیادین در استان دیرالزور سوریه و در سن 31 سالگی به فیض شهادت رسید. شهید صفری وصیت کرده است که پیکر مطهرش را در حرم امام رضا علیهم السلام طواف داده و در جوار شهید مدافع حرم  رسول خلیلی با لباس پاسداری به خاک بسپارند.

متن و عکس یکی از دست نوشته‌های شهید در ادامه قابل مشاهده است:

بسمه تعالی

امروز 23/11/95 مصادف با شهادت حضرت زهرا(س)

این دفتر جهت نوشتن و نکته برداری و یادداشت فعالیت‌های روزانه و ثبت آن در آخر شب و مصاحبه آن و قول و قرارها در ابتدای روز درنظر گرفته شده و درج اختیارات و قول‌های مکشوف طی روز است. باید مواظب بود و تن به کارهای غیر ندهم. شاید توجه نکردن به مسائل کوچک و بی‌پروا بودن نسبت به زشتی‌ها باعث بی‌تفاوتی نسبت به امور حرام می‌شود. به طور مثال فلان کار را بکنم و احتیاط نکنم و طوری نمی‌شود که آخرش می‌شود. حال قاتلین سیدالشهدا(ع) که نسبت به زشت‌ترین کار بی‌تفاوت بودند و می‌گفتند حالا مگر چه می‌شود و خدا تا الان که عذابی نفرستاده پس این کار را انجام دهیم و کاری نمی‌کند و گوش به هوای نفس دادند و گفتند تا تهش بریم ببینم چه می‌شود و گستاخ به انجام حرام و گناه و امام کشی شدند. خدایا پناه به تو از این حالات نفسانی و شیطانی به خدا قسم که حالم بد شد این چند خط را نوشتم. پس جلوگیری از معصیت و گناهان حتی کوچک چون انسان را در لجن زار گاه و میل تا تهش رفتن سوق می‌دهد. عصبانی هستم از این حس.

باید توی زندگی ارکان اربعه را رعایت کنم: مشارطه، مراقبه، محاسبه، معاقبه

مشارطه: برای ترک صفات بد از این طریق باید استفاده کرد مثلا صبح که از خواب بیدار شدم تصمیم بگیرم دیگر دروغ نگویم و با خودم شرط کنم دیگر دروغ نمی‌گویم. صبح 5 دقیقه جلوی آیینه چشم در چشم  به اسم کوچک صدا بزنم خودم و بگویم امروز دروغ نمی‌گویم و چند دقیقه تکرار کنم.

مراقبه: در طول روز خیلی باید مراقب باشیم که روی شرطی که با خودم بستم بمانم. تمام روز مراقب حرف‌هایم باشم که مبادا شرط خودم را ببازم.

محاسبه: شب موقع خواب که شد بنشینم حساب کنم و ببینم امروز چند دروغ گفتی، دقیق حساب کنم و یکی یکی بنویسم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین