عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۰۷۱
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
عضو خبرگان رهبری:
عضو خبرگان رهبری با بيان اين‌كه حضرت فاطمه زهرا(س) تجلي كمال انسانيّت است، گفت: هر جامعه اي نياز به الگو دارد و چه الگویی بهتر از حضرت زهرا(س) که قرآن آن حضرت را به عنوان الگو معرفي کرده است.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امروز در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در بیت مسئول مدرسه علمیه امامیه ساری برگزار شد با بيان اين كه حضرت زهراي(س) داراي مقامی است که درک آن بر هر فردی امکان پذیر نیست، گفت: این بانوی نمونه اسلام نسخه تمام عيار كساني است كه دل در گروي انديشه هاي الهي و اعتقادي دارند.

وی تجليل از مقام حضرت فاطمه(س) را تكريم ايمان، تقوا، علم، ادب، شجاعت، ايثار، شهادت و در يك كلمه مكارم اخلاق دانست و تصريح كرد: زن ايراني امروز به بركت انقلاب شكوهمند اسلامي و تأسی از شخصيت والاي حضرت فاطمه زهرا(س) در اوج عزت و موفقيت قرار دارد تا حدي كه توانسته به عنوان يك الگوي تمام عيار به جهانيان معرفي شود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در ادامه سخنان خود با بيان اين كه حضرت فاطمه زهرا(س) افتخار جهان هستي،  هستند است، ادامه داد: تولد اين چنین شخصیت بزرگی از معجزه هاي تاريخ و افتخارات عالم وجود است.

امام جمعه قائمشهر با بيان اين‌که حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان الگو و اسوه‏ در عالم معرفى شده و بشريت بايد از زندگى او سرمشق بگيرد، افزود: بانوان بايد سیره علمی این بانوی برجسته جهان را الگوی خود در همه فردی و اجتماعی قرار دهند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که نورانيت زمين و آسمان از حضرت فاطمه زهرا (س) است و اين نور مي‌تواند هدايتگر باشد، گفت: ایشان بزرگ بانوي جهان اسلام است و امروز بزرگترين افتخار براي بانوان و زنان مسلمان است که الگوي عملي آنها حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وي ادامه داد: خداوند همه فضيلت هاي خود را در وجود حضرت فاطمه زهرا(س) قرار داده است و توصيف شخصيت وجودي آن بانوي معصوم امکان پذير نيست زيرا که وي مانند ستاره اي درخشان در عالم بشريت مي درخشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان افتخار خاندان وحی یاد کرد و با بیان این که ایشان چون خورشيدي بر تارك اسلام می درخشد، ادامه داد: امروز عزت و افتخار انسانيت و بشريت از وجود با بركت حضرت صديقه طاهره(س) نشأت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بيان اين‌كه حضرت فاطمه زهرا(س) تجلي كمال انسانيت است، گفت: هر جامعه اي نياز به الگو دارد و چه الگویی بهتر از حضرت زهرا(س) که قرآن آن حضرت را به عنوان الگو معرفي کرده است.

امام جمعه قائمشهر در ادامه در بيان عظمت و جايگاه حضرت فاطمه زهرا(س) به آيه«إِنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَ انْحَرْ إِنَّ شانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَر» اشاره كرد و ادامه داد: اساساً امتداد خلقت، خاندان وحي و هر آنچه كه جلوه هاي زيبايي است از بانوي دوعالم حضرت صديقه طاهره(س) است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بصيرت، هشياري، مقاومت و ايستادگي حضرت فاطمه زهرا(س) در برابر زياده خواهان عصر خويش تصريح كرد: در طول تاريخ كسي را سراغ نداريم كه در برخورد با دو ولی خدا متواضعانه و مخلصانه برخورد كرده باشد و رفتار امروز جامعه ما نيز درس گرفته از زني است كه خاضعانه ترين رفتارها را در برابر ولايت داشته است.

وی با بيان اين كه زندگى حضرت فاطمه زهرا(س) برگى منحصر به فرد در ميان برگ‏هاى تاريخ است، گفت: این بانوی ارزشمند جهان اسلام برترين بانوي جهانيان است و در بين زنان از هر جهت، كسي داراي مقامي والاتر از او نيست.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در پایان سخنان خود از امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري به عنوان سلاله پاک و مطهر فاطمه زهرا(س) ياد کرد و گفت: در عصر کنوني امام راحل و مقام معظم رهبري از سلاله پاک زهراي اطهر هستند که برکات معنوي ايشان شامل حال مردم بوده است.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین