عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۰۴۸
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۴
نماینده آیت الله سیستانی:
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی در خطبه های نماز جمعه کربلا گفت: ظلم به معنی سب حقوق دیگران است و زمانی که من حقی دارم و تو آن را ضایع می کنی و می گیری، با این کار حق مرا در زندگی و کار و اعتقاد گرفته ای.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، گفت: ظلم به معنی سب حقوق دیگران است و زمانی که من حقی دارم و تو آن را ضایع می کنی و می گیری، با این کار حق مرا در زندگی و کار و اعتقاد گرفته ای.

وی افزود: ستمدیده و مظلوم در حالتی از افسردگی و سرخوردگی به سر می برد؛ چرا که حقش ضایع شده و نمی تواند آن را بازگرداند.

حجت الاسلام صافی با طرح این سؤال که چرا ظالم ظلم می کند؟ گفت: هر ظلمی دلیلی دارد و یکی از آن ها، زیاده طلبی است و فرد تلاش می کند که همه چیز را برای خود داشته باشد، پس به ظلم روی می آورد و به حقوق دیگران تعرض می کند.

وی ادامه داد: شخص ظالم یک قدرتی دارد و با آن به دیگران ظلم می کند و گمان می کند به خاطر قدرت و اینکه مردم در برابر ظلم او رام هستند، هیچ کس نمی تواند جلوی او را بگیرد.

امام جمعه کربلا تصریح کرد: قرآن کریم و شریعت های آسمانی با بدی از ظلم یاد می کنند و اصطلاح حقوق و وظایف اینگونه معنی می شود که من حقوقم را بشناسم و ظلم نکنم و تو هم حقوقت را بشناسی و ظلم نکنی.

نماینده آیت الله سیستانی افزود: ظلم اختصاص به مکان معینی ندارد، گاهی ظلم در خانواده صورت می گیرد و گاهی در سر کار و گاهی در موقعیت های سیاسی، اقتصادی یا اداری انجام می گیرد.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین